آمار

تعداد نشریات33
تعداد شماره‌ها764
تعداد مقالات7,395
تعداد مشاهده مقاله12,232,850
تعداد دریافت فایل اصل مقاله8,348,549

1.

A Checklist-Based Evaluative Study of English Textbook “Prospect 3” from Teachers’ and Students’ Perspectives

دوره 12، شماره 1، شهریور 2020، صفحه 1-34
Mohammad Ahmadi Safa؛ Fatima Karampour

2.

An Investigation into Reticence and Vocabulary Knowledge of Iranian EFL Learners

دوره 4، شماره 1، فروردین 2012، صفحه 81-106
Giti Mousapour Negari؛ Zahra Nabavizadeh

3.

Effects of Virtual Vs. Blended-Language Instruction on the Development of Listening and Reading Skills by Iranian Intermediate EFL Learners

دوره 15، شماره 2، آذر 2023، صفحه 201-216
Ali Zolfaghari؛ Mehrdad Sepehri؛ Esmail Hosseini

4.

Gender-Based Investigation of the Syntactic Development of Iranian EFL Learners: A Focus on Processabilty Theory

دوره 10، شماره 2، دی 2018، صفحه 209-244
Sedigheh Vahdat؛ Zohreh Shooshtari Gooniband؛ Bordbar Anahita

5.

Home Cultural Attachment and Self-regulated Strategies among Iranian EFL learners

دوره 10، شماره 1، مرداد 2018، صفحه 125-144
Atiyeh Kamyabi Gol؛ Nahid Royaei

6.

Negotiated syllabus and EFL learners’ engagement, motivation, and autonomy: Exploring teachers and learners’ perceptions

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده ، انتشار آنلاین از تاریخ 25 فروردین 1404
Ali Reza Karimi؛ Ali Akbar Farahani؛ reza Nejati

7.

The Comparative Effect of Using Idioms in Conversation and Paragraph Writing on EFL Learners’ Idiom Learning

دوره 4، شماره 1، فروردین 2012، صفحه 59-80
Mona Khabiri؛ Zahra Masoumpanah

8.

The Effect of Regulatory Focus Orientations on Iranian EFL learners’ Speaking Fluency and Willingness to Communicate

دوره 15، شماره 1، تیر 2023، صفحه 191-208
Abdullah Sarani؛ Masoud Kord

9.

The Effect of Self-Determined Learning Model of Instruction (SDLMI) on Intermediate EFL Learners’ L2 Autonomous Motivation, Self-efficacy, and Perceived Locus of Causality

دوره 16، شماره 1، خرداد 2024، صفحه 117-134
Fatemeh Shahhosseini؛ Ali Hadavizadeh؛ Hoda Divsar؛ Jafar Afshinfar

10.

The Effect of Smart Board Technology on Iranian EFL Learners’ Achievement Motivation and Willingness to Communicate

دوره 9، Proceedings of the First International Conference on Language Focus، دی 2017، صفحه 125-148
Abdolreza Pazhakh؛ Jaleh Baghaei Nanekaran

11.

The Interface between Cultural Intelligence and Interlanguage Pragmatics: The Case of Gratitude Speech Act

دوره 4، شماره 1، فروردین 2012، صفحه 169-192
Zia Tajeddin؛ Mohammad Momenian

12.

The Role of Gender in Reading Comprehension of Short Stories Taught Through Awareness-Raising

دوره 9، Proceedings of the First International Conference on Language Focus، دی 2017، صفحه 149-162
Farzad Qanbarnejad؛ Sedigheh Vahdat

13.

Use of Articles in Learning English as a Foreign Language: A Study of Iranian English Undergraduates

دوره 1، شماره 2، فروردین 2009، صفحه 153-178
Abdullah Sarani

14.

Vocabulary Learning Strategies Used by Extroverted and Introverted Iranian EFL Students

دوره 3، شماره 2، مهر 2011، صفحه 187-207
Abdullah Sarani؛ Ali Asghar Rostami Abusaeedi؛ Mansooreh Vahed Ahmadian



سامانه مدیریت نشریات علمی. طراحی و پیاده سازی از سیناوب