آمار

تعداد نشریات27
تعداد شماره‌ها557
تعداد مقالات5,770
تعداد مشاهده مقاله8,025,857
تعداد دریافت فایل اصل مقاله5,394,565

1.

Assessing Reading Comprehension of Expository Text across Different Response Formats

دوره 3، شماره 1، مهر 2011، صفحه 1-26
Masoumeh Akhondi؛ Faramarz Aziz Malayeri

2.

Investigating the Impact of Collaborative and Static Assessment on the Iranian EFL Students’ Reading comprehension, Critical Thinking, and Metacognitive Strategies of Reading

دوره 7، شماره 1، تیر 2015، صفحه 17-44
Masoomeh Estaji؛ Farzaneh Khosravi

3.

Iranian EFL Learners' Perception of the Efficacy of Activity Theory-based Reading Comprehension

دوره 9، شماره 2، بهمن 2017، صفحه 139-172
Mina Saghaieh Bolghari؛ Parviz Birjandi؛ Parviz Maftoon

4.

Negotiated Syllabus and Undergraduate Students Reading Comprehension and Oral Production Ability: Teachers’ and Learners’ Perspectives

دوره 13، شماره 2، اسفند 2021، صفحه 1-18
Ali Pakdaman؛ Goudarz Alibakhshi؛ Abdollah Baradaran

5.

Reading Comprehension Needs of Iranian Medical Students

دوره 9، شماره 1، مرداد 2017، صفحه 79-96
Shiva Kaivanpanah؛ Abdurrashid Khazaei Feizabad

6.

Task Difficulty and Its Components: Are They Alike or Different across Different Macro-genres?

دوره 8، شماره 1، مهر 2016، صفحه 113-138
Afsar Rouhi؛ Manoochehr Jafarigohar؛ Yadollah Hosseini

7.

The Effect of Prior Knowledge on the Contribution of Working Memory to L2 Reading Comprehension

دوره 12، شماره 2، دی 2020، صفحه 29-58
Hamid Allami؛ Niloofar Yousefi

8.

The Relationship between Translation Tests and Reading Comprehension: A Case of Iranian University Students

دوره 4، شماره 1، فروردین 2012، صفحه 193-211
Mansoor Tavakoli؛ Shilan Shafiei؛ Amir Hossein Hatam

9.

The Role of Gender in Reading Comprehension of Short Stories Taught Through Awareness-Raising

دوره 9، Proceedings of the First International Conference on Language Focus، دی 2017، صفحه 149-162
Farzad Qanbarnejad؛ Sedigheh Vahdat

10.

The Role of Lexical Inferencing and Morphological Instruction On EFL Learners' Reading Comprehension Development

دوره 9، شماره 1، مرداد 2017، صفحه 1-32
Mohammad Ahmadi Safa؛ Mostafa Kokabi Yaghobi

11.

بررسی تأثیر هیجانات منفی(اضطراب و افسردگی) در درک مطلب خواندن و حل مسئله به منظور تدوین یک مدل ساختاری در دوره ابتدایی شهر همدان

دوره 17، شماره 37، فروردین 1399، صفحه 230-199
نفیسه یاری مقدم؛ علی دلاور؛ فریبرز درتاج؛ کبری حاجعلیزاده



Contact Us | Help & Support | Site Map

Journal Management System. Designed by sinaweb.