
تعداد نشریات | 33 |
تعداد شمارهها | 770 |
تعداد مقالات | 7,474 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,463,487 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,475,954 |
نقش کیفیت تدریس اساتید و مؤلفههای آن در توسعه تفکر انتقادی دانشجویان: فرصتها و چالشهای برنامه درسی در آموزش عالی | ||
مطالعات روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 2، دوره 9، شماره 16، آبان 1391، صفحه 18-36 اصل مقاله (307.31 K) | ||
نوع مقاله: مقاله علمی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22111/jeps.2012.1037 | ||
نویسندگان | ||
حمیده پاکمهر؛ حسین جعفری ثانی؛ محمود سعیدی رضوانی؛ حسین کارشکی* | ||
چکیده | ||
Since critical thinking is one of the main goals of university education system and quality is one of the main attributes of educational systems, identifying quality factors effecting critical thinking of students is necessary. So the purpose of present study is to investigate the role of teaching quality and its 4 components-including Lesson plans, teaching performance, teaching and assessing interpersonal relationships- in critical thinking of students. This paper is a correlation survey. Findings showed 1- There is a significant relation between teaching quality and students'' critical thinking (p | ||
کلیدواژهها | ||
تفکر انتقادی؛ کیفیت تدریس؛ برنامه درسی؛ آموزش عالی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,477 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,336 |