- بشارت، محمدعلی (1381). ابعاد کمالگرایی در بیماران افسرده و مضطرب. مجله علوم شناختی، 1(3): 260-248.
- پورکریمی، جواد (1383). بررسی عوامل موثر بر خوداشتغالی فارغالتحصیلان مقطع کارشناسی دامپروری. پایان نامه کارشناسی ارشد.
- جوکار، بهرام؛ دلاورپور، محمدآقا (1386). رابطه تعللورزی آموزشی با اهداف پیشرفت. اندیشههای نوین تربیتی. 3 و 4: 80-61.
- حافظی، فریبا؛ احدی، حسن؛ عنایتی، میرصلاحالدین؛ نجاریان، بهمن(1386). رابطۀ علی استرس چالش، استرس مانع پیشرفت، فرسودگی و انگیزش یادگیری با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد شهر اهواز. دانش وپژوهش در روان شناسی. شماره 32: 166-145.
- رستمی، زینب؛ عابدی، محمدرضا؛ شائوفلی، ویلیامز. بی. (1390). هنجاریابی مقیاس فرسودگی تحصیلی مسلش در دانشجویان زن دانشگاه اصفهان. رویکردهای نوین آموزشی. دوره 6(13): 38-21.
- زاهدبابلان، عادل؛ پوربهرام، روشنک؛ رحمانی، سمیرا (1390). بررسی رابطۀ ساده و چندگانه کمالگرایی، جهتگزینی هدف و عملکرد تحصیلی با فرسودگی تحصیلی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه محقق اردبیلی.
- سواری، کریم؛ بشلیده، کیومرث (1389). بررسی ارتباط میان ویژگیهای شخصیتی با فرسودگی تحصیلی در دانشآموزان مقطع دبیرستان شهر اهواز. مجلۀ دستاوردهای روانشناختی. 4 (1): 102-89...
- شکری، امید؛ کدیور، پروین؛ نقش، زهرا؛ غنایی، زیبا؛ دانشورپور، زهره؛ مولایی، محمد (1386). صفات شخصیت، استرس تحصیلی و عملکرد تحصیلی. مطالعات روانشناختی.3(3): 25-48.
- عزیزیابرقویی، محسن (1389). رابطۀ بین خودکارآمدی و کیفیت تجارب یادگیری با فرسودگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
- عظیمی، محمد؛ پیری، موسی؛ زوار، تقی (1392). رابطۀ بین فرسودگی تحصیلی و یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطه. مجلۀ پژوهش در برنامهریزی درسی. 2(11): 128-116.
- کیگان، جروم؛ ماسن، هنری؛ هوستون، کارول؛ ویکانجر، جان. (1384). رشد و شخصیت کودک. ترجمۀمهشید یاسایی. چاپ هشتم. تهران.
- مهرابیزاده هنرمند، مهناز؛ نجاریان، بهمن؛ وردی، مینا (1378). رابطۀ کمالگرایی و سرسختی روانشناختی با سلامت روانی و عملکرد تحصیلی. مجله علوم تربیتی و روانشناسی. 6(2-1):51-70.
- مهرابیزاده هنرمند، مهناز و وردی، مینا (1382). کمالگرایی مثبت، کمالگرایی منفی. چاپ اول. اهواز: انتشارات رسش.
- موسوی، سیده فاطمه؛ شکری، فرزانه. (1394). مطالعۀ پیشرفت تحصیلی دانشجویان بر اساس پیشبینیکنندههای فرسودگی تحصیلی و تنیدگی زندگی دانشجویی. رویش روانشناسی. 4 (1): 81-59.
- نعامی، عبدالزهرا (1388). رابطه بین کیفیت تجارب یادگیری با فرسودگی تحصیل دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز. فصلنامه مطالعات روان شناختی. 5 (3): 134-117.
- هاشمی، لادن و لطیفیان، مرتضی (1388). بررسی رابطۀ بین کمالگرایی و جهتگزینی هدف در میان دانشآموزان پیشدانشگاهی دولتی با گرایش های علوم تجربی و ریاضی. مجله مطالعات روانشناختی دانشگاه الزهراء (س). 5 (3): 26-9.
- Academy of Finland (2010). School Burnout is a chronic stress syndrome manifested in fatigue cynicism and a sense of inadequacy as a student. Disabled World News. Disability Education Section.Available at http://www.disabled-world.com/disability/education/school-burnout. php.
- Ahola, K. & Hakanen, J. (2007). Job strain Burnout & Depressive Symptoms: A prospective study among Dentist. Journal of Affective Disorders.104 (24).
- Ames, C. & Archer, J. (1988). Achievement goal in the classroom: student's learning strategies and motivation processes. Journal of Educational Psychology, 80,260-267.
- Appleton, P. R. H. K. Hall, et al. (2009). "Relations between multidimensional perfectionism and burnout in junior-elite male athletes." Psychology of Sport and Exercise, 10(4): 457-465.
- Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a Unifying Theory of Behavioral Change. Psychological Review, 84 (2) 191-215.
- Baumeister , R. F. (1990). Suicide as a scope from self. Psychological Review, 99, 90-113.
- Bresó, E., Salanova, M., & Schaufeli, W. B. (2007). In search of the “third dimension” of burnout: Efficacy or inefficacy?. Applied psychology, 56(3), 460-478.
- Bruce. S.P. (2009). Recognizing Stress and Avoiding Burnout. Currents in Pharmacy Teaching & Learning, 1(1)57-64.
- Burns, D. D. (1980). The perfectionist's script for self-defeat. Psychology Today, November, 34-52.
- Butler, D. L. & wine, P. H. (1995). “Feedback and self – Regulated: A theoretical Synthesis. Review of Educational Research, 65, 245- 281.
- Childs, J. H. and Stoeber, J. (2010) Self-oriented, other-oriented, and socially prescribed perfectionism in employees: Relationships with burnout and engagement. Journal of Workplace Behavioral Health, 25 (4). pp. 269-281.
- Damian, L. E. (2013). Antecedents & Outcomes of Perfectionism in Adolesents. PhD Dissertation Summary. Faculty of Psychology and Educational Sciences, Department of Psychology. Babeş-Bolyai University.
- Duran, A., Extremera, N., Rey, L., Fernandez-Berrocal, P. & Montalban, F. M (2006). Predicting academic burnout and engagement in educational settings: Assessing the incremental validity of perceived emotional intelligencebeyond perceived stress and general self-efficacy. Psicothema, 18, 158-164.
- Dweck, C. S. & Leggett, E. (1988). A social cognitive approach to motivation and personality. Psychological Review, 95, 256-273.
- Dweck, C. S. (1986). "Motivational processes affecting learning". American Psychologist 41 (10): 1040–1048.
- Elliot, A. J. & Harackiewicz, J. M. (1996). Approach and avoidance goals and intrinsic motivation: A meditational analysis. Journal of Personality and Social Psychology 76, 628-644.
- Elliot, A. J. & McGregor, H. A. (2001). Achievement Goals as Predictors of Achievementrelevant Processes Prior to Task Engagement. Journal of Educational Psychology, 94, 381-395.
- Elliot, A.J. (1999). Approach & Avoidance Motivation & Achievement Goals. Educational Psychology, 34, 169-189.
- Elliot, A.J., Sheldon, K.M., & Church, M. (1997). Avoidance personal goals and subjective wellbeing. Personality and Social Psychology Bulletin, 23, 915-927.
- Etzion, D. (1984). Moderating effect of social support on the stress–burnout relationship. Journal of applied psychology, 69(4), 615.
- Frost, R. O., Marten, P., Lahart, C., & Rosenblate, R. (1990). The Dimensions of Perfectionism. Cognitive Therapy and Research, 14(5), 449-468. doi:10.1007/BF01172967.
- Hewitt, P. L. & Flett, G. L. (1991). Perfectionism in the self and social context ; conceptualization Assessment & Association with Psychology. Journal of Personality and Social Psychology, 604-456-470.
- Hobfoll, S. E. (1989). Conservation of resources: A new attempt at conceptualizing stress. American Psychologist, 44, 513-524.
- Huprich, Julia. (2007) Burnout in Academic Libraries. Library Worklife: October. http://www.ala-apa.org/wellness/Burnout_in_Academic_Libraries.pdf.
- Kaplan, A., & Flum, H . (2010). Achievement. Goal Orientations and Identity Formation Styles. Educational Research Review, 5, 50–67.
- Maslach, C., Schaufeli, W.B., & Leiter, M.P. (2001).Job burnout.Annual Review of Psycholog,52, 397–422.
- Maslach. C. & Jackson, S. E. (1984). Burnout in Organizational Setting. Applied Social Psychology Annual, 5:133-153.
- Mc Clelland, D. C. (1953). The Achievement Motive. Appleton-Century-Crofts.
- Noushad, P. P. (2008). From teacher burnout to student burnout. Retrieved from ERIC Database. (ED502150).
- Rostami, Z., Abedi, M.R. & Schaufeli, W. B. (2012).Dose interest predicts academic burnout?.Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, Vol. 3(9).
- Saddler. C. D. & Sacks,L. A. (1994). The Multidimentional Profectionism & Academic Procrastination, Psychology Report, 73(3), 863-87.
- Salanova, M., Schaufeli, W., Martı´nez, I., Breso, E.(2009). How obstacles and facilitators predict academic performance: The mediating role of study burnout and engagement. Anxiety, Stress & Coping, 26, 118.
- Salmela-Aro ,K, Savolanen, H & Holopainen. L(2008).Depnressive symptoms and school burnout during adolescence , journal of Youth and adolescence, 6.34-45.
- Salmela-Aro ,K., Kiuru, N., Leskinen, E, & Nurmi, J. (2009). School-Burnout Inventory (SBI):Reliability and Validity European Journal of Psychological Assessment, 25(1):48–57.
- Salmela-Aro, K. (2011). School burnout can be turned into engagement. Academy of Finland Communications. Available at http://www.aka.fi/en-GB/A/Academy-of-Finland/Media-services/ Releases.
- Salmela-Aro, K., Savolainen, H., & Holopainen, L., (2008). Depressive Symptoms and School Burnout During Adolescence: Evidence from Two Cross-lagged Longitudinal Studies. J Youth Adolescence, DOI 10.1007/s10964-008-9334-3.
- Salmela-Aro. K,& Naatanen, P.(2005). PPI-10: Nuorten koulupumus- menetelma Adolesencenta school burnout method, Helsinki, Finland, Edita.
- Shafran R., Cooper Z., Fairburn C.G. (2002). Clinical perfectionism: A cognitive-behavioural analysis. Behaviour Research and Therapy.40:773–791.
- Stoeber, Joachim and Haskew, Amy E. and Scott, Charlotte (2015) Perfectionism and exam performance: The mediating effect of task-approach goals. Personality and Individual Differences . ISSN 0191-8869. (In press).
- Stumpf, H., & Parker, W. D. (2000). A hierarchical structural analysis of Perfectionism and its relation to other personality characteristics. Personality and Individual Differences, 28,837-852.
- Uludağ, O. & Yaratan, H. (2010).The effect of burnout on engagement: An empirical study on tourism students. Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education, Vol. 9(1), 13-23.
- Wolters, C. A. (2004). Advancing achievement goal theory: Using goal structures and goal orientations to predict students’ motivation, cognition, and achievement. Journal of Educational Psychology, 96, 236-250.
- Zhang, Y.; Y. Gan & H. Cham. (2007). Perfectionism, Academic Burnout and Engagement among Chinese College Students: A Structural Equation Modeling Analysis. Personality & Individual Differences. 43(6): 1529-1540.
|