- اسودی، مریم (1379). اثربخشی درمانشناختی بک به شیوه گروهی بر افزایش انگیزۀ پیشرفت دانشآموزان دختر، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
- برخوری،حمید(1387).اثربخشیآموزشمهارتهایمثبتاندیشیبهشیوۀگروهیبرانگیزۀپیشرفتوعزتنفسدانشآموزانپسرپایهاولمقطعمتوسطهشهرجیرفت. پایاننامۀ کارشناسی ارشد،دانشکدۀعلوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی.
- بیابانگرد، اسماعیل (1378). روشهای افزایش عزتنفس در کودکان و نوجوانان. انتشارات سازمان انجمن اولیاء و مربیان.
- بیابانگرد،اسماعیل (1381).اثربخشیدرمانچندوجهیلازاروس،عقلانی- عاطفیالیسبرکاهشاضطرابامتحاندانشجویان،پایگاههای علمی پژوهشگاه اطلاعات ومدارک علمی ایران.
- تاج آبادی پور،حسین(1385). اثربخشیمهارتهایمثبتاندیشیبررضایتشغلیکارکنان معدنمسسرچشمۀ کرمان،پایان نامۀکارشناسی ارشد،دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
- جوانبخش،عبدالرحمان(1385). بررسیاثربخشیمهارتهایمثبتاندیشیبهشیوۀگروهیبرمنبعکنترلدانشآموزاندبیرستانی،پایاننامۀ کارشناسی ارشد،دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
- خدایاری فرد،محمد (1379). کاربردمثبتنگریدررواندرمانگریباتأکیدبردیدگاهاسلامی. مجله روان شناسی وعلوم تربیتی،دوره جدید،سال پنجم،شماره 1،صص 24-1.
- دلاور،الهام(1389). اثربخشیآموزشمهارتهایمثبتاندیشیدرافزایشکارآمدیدانشآموزاندخترمقطعراهنماییشهرتهران،پایان نامۀ کارشناسی ارشد،دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
- کاپلان، هارولد؛ سادوک، بنیامین. (2003). خلاصه روانپزشکی بالینی. (جلد اول، دوم و سوم) ترجمه: حسن رفیعی و فرزین رضاعی. (1382). تهران: انتشارات ارجمند.
- سلیگمن، مارتین ای پی.، راپویچ، کارن.، جی کاکس، لیزا و گیلهام، جین(1996). کودک خوشبین، برنامهای آزموده شده برای ایمن ساختن همواره کودکان در برابر افسردگی.ترجمۀ فروزنده داورپناه (1383)، تهران: رشد چاپ اول.
- شفیع آبادی،عبدالله(1384). فنون وروشهای مشاوره،تهران:انتشارات ترمه.
- شکرکن، حسین و نیسی، عبدالکاظم (1373). تاثیر عزت نفس بر عملکرد دانش آموزان پسر و دختر دبیرستانی. مجلات علوم تربیتی و روان شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی شهید چمران اهواز، چاپ اول، شماره اول، 11-27.
- شیلینگ، لوئیس(1984). نظریه های مشاوره. ترجمه: خدیجه آرین. (1391). تهران: انتشارات اطلاعات.
- علامه، عاطفه (1384). بررسی روابط ساده و چندگانه متغیرهای عزت نفس، اضطراب اجتماعی، کمالگرایی و تعلل با عملکرد تحصیلی و اضطراب امتحان در دختران دانشآموز سال اول دبیرستان شهر اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
- نادری، فرح و انصاری اصل، زینب (1390). تأثیر هنر درمانىبرخودپندارهتأییدجویی وشادکامی کودکانمراجعهکنندهبهمراکزمشاورهودرمانشهرستاناهواز. یافتههای نو در روان شناسی، سال ششم، شماره 18، 17-33.
- BiabanGard A. (2004). [Improving of self-confidence as kills of improving self-confidence in children and teenagers] Persian. ed. Tehran: PTA; 77-80.
- Duckworth, Angla, L., Steen, Tracy A. And Seligman, Martin, E. P. (2004). Positive psychology in clinical practice. Annual Review clinical Psychology, 1, 629-651.
- Dresel, M. ,Schober, B. , Zielgar, A. 2005. Nothing more than dimension? Evidence for asurplus meaning of specific attributions. The Journal of Educational Research 99(1). 31-44.
- El-Hindi, Amelia E., and Childers,Kristyn D. (1996) Exploring Metacognitive Awareness and Perceived Attributions for Academic Success and Failure: A Study of At-Risk College Students.paper presented at the Southwest Educational Research Association, New Orleans, LA, January 25–27.
- Fulk, B. M. (2003). Concerns about ninth-grade students poor academic performance: one schools action plan.American Secondary Education, 31 (2).8-26.
- Frances, W.L., and Fanny, M. (2003). Young school reports: levels of influence of different systems. Journal of Youth Studies, 6 (1), 89-109.
- Furr, S. R., Westefeld, J. S., McConnell, G. N., & Jenkins, J. M. (2001). Suicide and depression mamong university students: A decade later. Professional Psychology Research and Practice, 32, m97–100.
- Joseph, S., & Linley, P. A. (2006). Positive therapy: A meta-theoretical approach to positive psychological practice. London: Routledge.
- Kistner J, White K, Haskett M and Robbins F. (1985). Development of learning-disable and normally achieving children`s causal attributions. Journal of Abnormal Child psychology, 13(4): 639-47.
- Kooshan, M., &Vagheie, S. (2007). Psycho-nursing of mental health. Tehran: AndishehRafiePub.
- Luchman. J, E &Dunn, S.E (1993). Andscription of the anger coping program. School Psychology Review 22, 458-471.
- McKay, M., & Fanning, P. (2003). Self-esteem: A proven program of cognitive techniques for assessing, improving, and maintaining your selfesteem (3rd ed.). New York: Fine Communications.
- Mackie, M.D. and Smith, R.E. (2002).Social psychology. (2 nd, ed) U.S.A: Psychology press. 285.
- Maureen, J. L. (2004). Protective factors for Inner-City Adolescents at Risk of school dropout: Family factor and social support. Children & Schools, 26 (4), 211-220.
- Marsh.H.W. 1990.A multidimensional, hierarchical model of self-concept: theoretical and empirical justification. Educational Psychology Review,2(2),77-171.
- Marsh.H.W. 1994.Using the national longitudinal study of 1988 to evaluate theoretical models of self-concept: the self description questionnaire. Journal of Educational Psychology,86(3),439-456.
- 32. McDowell, J. (2009). The impact of attribution retraining for increasing student motivation Submitted in partial fulfillmentof the requirements for the degree of master of arts in educationat northern Michigan university.
- 33. Mirkamali, M. (2006). [Academic success ] Persian. ed.Tehran: Yasteroon;: 34-38.
- 34. Paris, S. G., Winograde. P. (2001). The role of self- regulation learning in contextual teaching: principle and practice for reparation.
- 35. Seligman, M.E.P. (2005). Positive psychology progress: Empirical validation of interventions. American Psychologist, 60, 410–421.
- 36. Smith, R.L. &Troth , W. A (1975). Achievement Motivation: An rational approach to Psychological education. Journal of Counseling Psychology, 75, 500-503.
- 37. Suhyun, SWH.,&Jingio, SUB.(2006). Educational engagement and degree attainment among high school dropouts, Educational research Quarterly, 29 (3). 11-20.
- 38. Teri, R. (2002).Self-Esteem and self-efficacy of college student with disabilities.Journal of College Student, 18:1, 34-42.
|