
تعداد نشریات | 32 |
تعداد شمارهها | 739 |
تعداد مقالات | 7,170 |
تعداد مشاهده مقاله | 11,719,375 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,048,319 |
سبکهای یادگیری و ارتباط آن با منابع کنترل در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر زاهدان | ||
مطالعات روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 3، دوره 11، شماره 19، فروردین 1393، صفحه 45-60 اصل مقاله (254.03 K) | ||
نوع مقاله: مقاله علمی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22111/jeps.2014.2151 | ||
نویسندگان | ||
عبدالوهاب پورقاز* ؛ الناز رحیمی | ||
دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه سیستان و بلوچستان | ||
چکیده | ||
هدف اصلی از پژوهش حاضرتعیین رابطه ی بین سبکهای یادگیری با منابع کنترل در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر زاهدان میباشد. این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی میباشد. برای این مطالعه، 357 نفر از دانش آموزان دختر دبیرستانی با استفاده از روش نمونه گیری خوشهای، طبقه ای - تصادفی انتخاب شدند. اطلاعات توسط دو پرسشنامه سنجش سبک یادگیری وارک(1998) و منبع کنترل راتر(1996) جمع آوری شده است. پایایی پرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 75/0 و 71/0 به دست آمد، و برای تجزیه و تحلیل آماری داده ها از خی دو و ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید. نتایج نشان داد که ارتباط معنی داری بین سبک یادگیری و منبع کنترل در میان دانش آموزان وجود نداشت، اما رابطهی معناداری بین منبع کنترل و پیشرفت تحصیلی در میان دانش آموزان دختر دبیرستان در زاهدان مشاهده شد. همچنین نتایج بیانگر این نکته بودکه تفاوت معناداری بین سبک یادگیری و منبع کنترل با توجه به رشته تحصیلی در میان دانش آموزان دختر مقطع متوسطه وجود نداشت. | ||
کلیدواژهها | ||
سبک یادگیری؛ منبع کنترل؛ دانش آموزان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,957 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 888 |