تعداد نشریات | 32 |
تعداد شمارهها | 735 |
تعداد مقالات | 7,132 |
تعداد مشاهده مقاله | 11,592,717 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 7,947,048 |
پیش بینی اضطراب ریاضی بر اساس متغیر های جهت گیری هدف پیشرفت دانش آموزان و تاکید های جهت گیری هدف معلمان و والدین | ||
مطالعات روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 2، دوره 12، شماره 21، فروردین 1394، صفحه 21-42 اصل مقاله (268.26 K) | ||
نوع مقاله: مقاله علمی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22111/jeps.2015.2153 | ||
نویسندگان | ||
رحیم بدری1؛ شهرام واحدی1؛ لیلا کلیائی* 2 | ||
1دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه تبریز | ||
2دانشجوی کارشناس ارشد دانشگاه تبریز | ||
چکیده | ||
دف از پژوهش حاضر، پیش بینی اضطراب ریاضی در دانش آموزان پایه سوم رشته تجربی بر اساس جهت گیری هدف دانش آموزان و تاکید های جهت گیری هدف معلمان، والدین بود . بدین منظور تعداد 228 نفر دانش آموز ( 145 دختر و 83 پسر ) به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. جامعه آماری شامل همه دانش آموزاان پایه سوم تجربی ناحیه یک شهر تبریز بود. ابزار پژوهش شامل مقیاس اضطراب ریاضی کازلسکیس، پرسشنامه هدف پیشرفت تصوری معلمان و والدین فرایدل و پرسشنامه جهت گیری هدف پیشرفت الیوت و مک گریگور بود. روش پژوهش همبستگی بود و داده ها با استفاده از تحلیل رگرسیون در نرم افزارSPSS و تحلیل مسیر در نرم افزارAMOS تحلیل شدند. نتایج، نشان داد که جهت گیری هدف تبحرگرایی دانش آموزان، می تواند میزان اضطراب ریاضی آنها را به صورت منفی پیش بینی کند.به علاوه نتایج دیگر پژوهش نشان داد بین تأکیدهای جهت گیری هدف تبحرگرایی والدین و جهت گیری هدف تبحرگرایی دانش آموزان رابطه مثبت معنی داری وجود دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
اضطراب ریاضی؛ تاکیدهای جهت گیری هدف معلمان؛ تاکیدهای جهت گیری هدف والدین؛ جهت گیری هدف دانش آموزان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,476 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,191 |