- احمدی، محمد سعید.، حاتمی، حمید رضا.، احدی، حسن و اسد زاده، حسن. (1392). تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی بر باورهای خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر. فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، دوره 4، شماره 16، 105-118.
- ارونسون، الیوت. (1999). روانشناسی اجتماعی. ترجمه حسین شکرکن (1393). چاپ هشتم، تهران: انتشارات رشد.
- بنابی مبارکی، زهرا. (1389). تأثیر آموزش شیوههای کنار آمدن، کلاس-محور در کاهش خشم و پرخاشگری و افزایش مهارت
های اجتماعی و حل مسئله دانشآموزان دختر دوره ابتدایی شهر اهواز. پایاننامه دکتری روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
- حسین چاری، مسعود. (1386). مقایسه خودکارآمدی ادراک شده در تعامل اجتماعی با همسالان در بین گروهی از دانش آموزان دختر و پسر دوره راهنمایی. فصلنامه مطالعات روان شناختی دانشگاه الزهرا، دوره 3، شماره 4، 87-103.
- رئیسی، زهرا.، زمانی علویجه، فرشته.، اسدالهی، عبدالرحیم و رستم نیاکان، شراره. (1392). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر خودکارآمدی پرهیز از مواد مخدر در نوجوانان پسر دبیرستانهای اهواز. مجله تحقیقات سلامت، ویژه نامه آموزش بهداشت، 2019-2033.
- شریفی، غلامرضا. (1372). بررسی اثربخشی روش آموزش مهارت حل مسئله در درمان علائم افسردگی نوجوانان. پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی، انستیتو روانپزشکی تهران.
- غباری بناب، باقر.، پرند، اکرم.، خان زاده فیروزجاه، حسین.، موللی، گیتا و نعمتی، شهروز. (1388). میزان شیوع مشکلات رفتاری دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر تهران. فصلنامه پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، سال نهم، شماره 3، 223-238.
- فرقانی رئیسی، شهلا. (1387). مشکلات رفتاری در کودکان و نوجوانان. چاپ پنجم، تهران: موسسه فرهنگی منادی تربیت.
- فرهادی، علی.، موحدی، یزدان.، عزیزی، امیر.، قاسمی کلی، فضل الله و کریمی نژاد، کلثوم. (1393). اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر ارتقای نظریهی ذهن در نوجوانان پرخاشگر. دو فصلنامه شناخت اجتماعی، سال سوم، شماره 2، 55-66.
- مینایی، اصغر. (1384). کتابچه راهنمای فرمهای سن مدرسه نظام سنجش مبتنی بر تجربه آخنباخ (ASEBA). تهران، سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، پژوهشکده کودکان استثنایی.
- مینایی، اصغر. (1385). انطباق و هنجاریابی سیاهه رفتاری کودک آخنباخ، پرسشنامه خودسنجی و فرم گزارش معلم. فصلنامه پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، دوره 19، سال ششم، شماره 1، 529-558.
- واحدی، شهرام. (1387). تأثیر روشهای مختلف آموزش مهارتهای اجتماعی بر کاهش پرخاشگری و افزایش مهارتهای اجتماعی کودکان پیش دبستانی عادی و پرخاشگر. پایان نامه دکتری روانشناسی تربیتی، دانشگاه تبریز.
- Achenbach, T. (2014). Achenbach system of empirically based assessment. (2015/09/07). www.aseba.org/aboutus/ asebaorigins. html
- Alavi, S. Z., Pakdaman Savoji, A., & Amin, F. (2013). The effect of social skills training on aggression of mild mentally retarded children. Social and Behavioral Sciences, 84, 1166-1170.
- Andrade, B. F., Browne, D. T., & Tannock, R. (2014). Prosocial skills may be necessary for better peer functioning in children with symptoms of disruptive behavior disorders. (2016/01/10). https:// peerj. com/ articles/487/
- Babakhani, N. (2011). The effects of social skills training on self-esteem and aggression male adolescents. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 30, 1565-1570.
- Bandura, A. (1973). Aggression: A social learning analysis. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
- Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: Freeman.
- Bandura, A., Barbaranelli, C., Caprara, G. V., & Pastorelli, C. (1996). Multifoceted impact of self-efficacy beliefs on academic functioning. Child Development, 67, 1206-1222.
- Bandura, A., Pastorelli, C., Barbaranelli, C., & Caprara, G. V. (1999). Self-efficacy path ways to childhood depression. Journal of Personality and Social Psychobgy, 76, 258-259.
- Barnes, T. N., Smith, S. W., & Miller, D. M. (2014). School-based cognitive-behavioral interventions in the treatment of aggression in the United States: A meta-analysis, aggression and violent behavior. (2015/11/10). http://www.researchgate.net.
- Bragard, I., Etienne, A. M., Merckaert, I., Libert, Y., & Razavi, D. (2010). Efficacy of a communication and stress management training on medical residents’ self-efficacy, stress to communicate and burnout . Journal of Health Psychology, 15(7), 1075-1081.
- Caprara, G. V., Gerbino, M., Paciello, M., Di Giunta, L., & Pastorelli, C. (2010). Counteracting depression and delinquency in late adolescence: The role of regulatory emotional and interpersonal self-efficacy beliefs. European Psychologist, 15(1), 34-48.
- 26. Caprara, G. V., Kanacri, B. G. L., Gerbino, M., Zuffiano, A., Alessandri, G., Vecchio, G., Caprara, E., Pastorelli, C., & Bridglall, B. (2014). Positive effects of promoting prosocial behavior in early adolescence: Evidence from a school- based intervention. International Journal of Behavioral Development. 38(4), 386-396.
- 27. Davis, S. (2015). Building self-efficacy in peer relations: Evaluation of a school-based intervention. Doctoral Dissertation,George Fox University.(2017/05/03). https:// digitalcommons.georgefox.edu/psyd/198
- Dowling, L. S. (2010). The efficacy of skillstreaming social skills program with elementary school children with high functioning autism. Master of Arts Thesis, California State University, Chico.
- Dweck, C. S., & Leggett, E. L. (1988). A social-cognitive approach to motivation and personality. Psychological Review, 95, 256-273.
- Erozkan, A. (2013). The effect of communication skills and problem solving skills on social self-efficacy. Educational Science: Theory and Practice, 13(2), 739-745.
- Erozkan, A., & Deniz, S. (2012). The influence of social self-efficacy and learned resourcefulnes on loneliness. Journal of Counselling and Education, 1(2), 57-74.
- Galanaki E. P., & Kalantzi-Azizi A. (1999). Loneliness and social dissatisfaction: Its relation with children’s self-efficacy for peer interaction. Child Study Journal, 29(1), 1-22.
- 33. Ghaffari, A., Banijamali, S., Ahadi, H., & Ahghar, G. (2011). The investigation of effectiveness of social skill training in theory of mind improvement in aggressive students and the assessment of its effective stability. Journal of Social and Behavioral Science, 30, 1519-1525.
- Hamidullah, J. M. (2011). Appraisal of middle school students' participation in a social skills training program. Doctoral Dissertation, Union Institute and University, United States – Ohio, .(2016/01/06). http://gradworks.umi.com/34/64/3464435.html
- Hoglund, W. L. G. (2014). Creating healthy relationships and settings to prevent peer bullying and victimization. Alberta Centre for Child, Family and Community Research Children’s Mental Health Learning Series. (2015/09/05). http://www.research4children.com.
- Kim, M. J., Doh, H. S., Hong, J. S., & Choi, M. K. (2011). Social skills training and parent education programs for aggressive preschoolers and their parents in South Korea. Children and Youth Services Review, 33, 838-845.
- Lee, K., Baillargeon, R. H., Vermunt, J. K., Wu, H., & Tremblay, R. E. (2007). Age differences in the prevalence of physical aggression among 5-11-year-old Canadian boys and girls. Aggressive Behavior, 33, 26-37.
- Leff, S. S., & Wassdrop, T. E. (2013). Effect of aggression and bullying on children and adolescents: Implications for prevention and intervention. Current Psychiatry Reports, 15, 343-353.
- Leonardi, R., Roberts, J., & Wasoka, D. (2001). Skillstreaming: A report to the Vermont State Department of Education. Montpelier: Vermont State Department of Education.
- Li, C., Dang, J., He, S., & Li, H. (2013). Shyness and loneliness: The multiple mediating effects of self-efficacy. Acta Psychologica Sinica, 45, 1251-1260.
- Lovett, B. J., & Sheffield, R. A. (2007). Affective empathy deficits in aggressive children and adolescents: A Critical Review, 27, 1-13.
- McGinnis, E. (2012). Skillstreaming the elementary school child: A guide for teaching prosocial skills. Champaign, IL: Research Press.
- Nangle, D. W., Erdley, C. A., Carpenter, E. M., & Newman, J. E. (2002). Social skills training as a treatment for aggressive children and adolescents. Aggression and Violent Behavior, 7, 169-199.
- Nelson, W. M., & Schultz, J. R. (2009). Managing anger and aggression in students with externalizing behavior problems: Focus on exemplary programs. In M. J. Mayer, R. Van Acker, J. E., Lochman, & F. M. Gresham (Eds.), Cognitive-behavioral interventions for emotional and behavioral disorders (pp. 295-327). New York, NY: Guilford Press.
- Olaz, F. O., Medrano, L. A., & Cabanillas, G. (2014). Effectiveness of social skills training experiential method to strengthening social self efficacy of university students. International Journal of Psychology and Psychological Therapy, 14(3), 379-396.
- Omoteso, B. A. (2010). Bullying behaviour, its associated factors and psychological effects among secondary school students in Nigeria. Journal of International Social Research, 3(10), 498-508.
- Redmond, B. F. (2010). Self-efficacy theory: Do I think that I can succeed in my work? Work attitudes and motivation. Pennsylvania State University: World Campus. (2016/02/15). http://cms.psu.edu
- Sarmento, P., Almeida, K., Rauktis, M. E., & Bernardo, S. (2008). Promoting social competence and inclusion: Taking alternative paths. Reclaiming Children and Youth, 16(4), 47-54.
- Schoyen, K. J. (2004). The impact of skills training on the firendships of children with special needs. Master of Arts Thesis, Trinity Western University.
- Sklar, N. ( 2011). Social competence as a moderator of the aggression-victimization link in elementary school children. Master of Arts Thesis, University of Victoria.
- Tedeschi, J. T., & Felson, R. B. (1994). Violence, aggression and coercive actions. Washington, DC: American Psychological Association.
- Vahedi, S. H., Fathiazar, E., Hosseini-Nasab, D., Moghaddam, M., & Kiani, A. (2007). The effect of social skills training on decreasing the aggression of pre-school children. Iranian Journal of Psychiatry, 2, 108-114.
- 53. Webb-Williams, J. (2014). Gender differences in school children’s self-efficacy beliefs: Students’ and teachers’ perspectives. Educational Research and Reviews, 9(3), 75-82.
- Wheeler, V. A., & Ladd, G. W. (1982). Assessment of children’s self-efficacy for social interactions with peers. Developmental Psychology, 18, 795-805.
- Wike, T. L. (2011). The effectiveness of a social skills intervention for preventing aggression in children: An evalution of the making choies intervention. Doctoral Dissertation, University of North Carolina at Chapel Hill in partital fulfillment of the reguirements for the degree doctor of philosophy in the school of social work.
- کراهه، باربارا (2001). پرخاشگری از دیدگاه روانشناسی اجتماعی. ترجمه حسین نظری نژاد (1390). تهران: انتشارات رشد.
- مشهدی، علی.، رسول زاده طباطبایی، کاظم.، آزاد فلاح، پرویز و سلطانیفر، عاطفه. (1389). توانایی برنامه ریزی و سازماندهی در کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی. مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد، شماره 1، دوره 11، 151-170.
|