تعداد نشریات | 27 |
تعداد شمارهها | 558 |
تعداد مقالات | 5,772 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,030,593 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,397,706 |
تأثیر ابعاد ارتباطات بازاریابی یکپارچه بر بهبود تجربه مشتریان در صنعت گردشگری ساحلی | ||
پژوهش های مدیریت عمومی | ||
مقاله 4، دوره 11، شماره 42، اسفند 1397، صفحه 83-102 اصل مقاله (783.58 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22111/jmr.2019.4517 | ||
نویسنده | ||
علی اصغر تباوار ![]() ![]() | ||
استادیار گروه مدیریت مالی و بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان | ||
چکیده | ||
تأثیر صنعت گردشگری بر ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور بر کسی پوشیده نیست. ایجاد اشتغال، به جریان انداختن سرمایه های اقتصادی، افزایش تقاضای سفر خارجی از آثار مثبت گردشگری است. هدف پژوهش حاضر، تحلیل عوامل موثر بر ارتباطات بازاریابی یکپارچه و ارائه راهکارهایی برای بهبود تجربه مشتریان در صنعت گردشگری ساحلی چابهار است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و به لحاظ روش اجرا یک پژوهش پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه گردشگرانی است که آبان 1396 تا شهریور 1397به شهرستان چابهار سفر کردهاند. تعداد نمونه که با روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند برای گردشگران 385 نفر بودند که در مجموع 400 پرسشنامه پخش شد که 385 پرسشنامه برگردانده شد. به منظور جمعآوری دادهها از ابزار پرسشنامه استفاده شده است که برای این منظور از دو پرسشنامه محقق ساخته تأثیر ابعاد ارتباطات بازاریابی یکپارچه بر بهبود تجربه مشتریان در صنعت گردشگری ساحلی استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون متناسب آماری (رگرسیون و فریدمن) استفاده شد. طبق یافتههای این پژوهش، متغیر مستقل ارتباطات بازاریابی یکپارچه تأثیر مثبت و معناداری بر متغیر وابسته بهبود تجربه مشتریان دارد.به ترتیب مولفههای پیش برد فروش و بازاریابی مستقیم بر بهبود تجربه مشتریان تأثیر مثبت و معناداری دارند. با توجه به تأثیر مثبت دومولفه پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم لزوم توجه بیش از پیش به انها الزامی می باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
ارتباطات یکپارچه بازاریابی؛ پیشبرد فروش؛ بازاریابی مستقیم؛ گردشگری ساحلی چابهار | ||
مراجع | ||
1-Abbott, J. & M. Stone and F. Buttle .(2011). "Customer Relationship Management in Practice – A Qualitative Study", Journal of Database Marketing, 9 (1): 24-34.
2-Baran, J., Galka, J. & Strunk, P.(2008). Customer Relationship Management, 1st ed., Thomson South-Western.
3-Berry, L. L., Relationship Marketing, in Berry, L. L., Shostack, G. L. and Upah, G. D. (Eds),.(1983). Emerging Perspectives on Services Marketing. Chicago: American Marketing Association, 25-8.
4-Blech, G.E, Blech, M.A.,(2004). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective, 6thed. Boston: Irwin/MC Graw Hill,2-22.
5-Bashokoh,M.& Shekastehband,M.(2012). Investigating the Effect of Unified Marketing Communication Elements on Brand Strength in Banking Industry (Case Study: National Bank of Ardabil Province), Commercial Management:, 4(3): 42-21. (In Persian.(
6-Daghfous, A. & Barkhi, R.,(2009). The Strategic Management of Information Technology in UAE Hotel: An Exploratory Study of TQM, SCM and SRM Implementation, Technovation ,(29): 588-595.
7-Elahi,S. & Heydari,B.(2006). Customer Relationship Management, Tehran: Publishing & Publishing Co., Commercial affairs, affiliated to the Institute of Business Studies and Research. (In Persian).
8-Fatma, P & Timothy, N.H, (2005).Patient Satisfaction in a Preoperative Assessment Clinic: An Analysis Using Servqual Dimension, Total Quality Management, 16(1) : 15-30.
9-Foucata.,V.S.A & Robayo.,K.J.A., (2018). Determinants of livelihood diversification: The case wildlife tourism in four coastal communities in Oaxaca, Mexico, Tourism Management, (69): 223-231.
10-Habibi S. & Sh. R., (2013).Integrated Marketing Communications, Second National Conference on Applied Research in Management and Accounting Sciences, .(In Persian).
11-Karakostas, B., Kardaras, D. & E, Papthanassiou.(2005). The state of CRM adoption by the financial services in the UK: an empirical investigation, Information & Management, 42(4): 853-863.
12-Keller, K.L., (2001). Building customer - based brand equity: a blueprint for creating strong brands. Marketing science Institute Working Paper Series, 1-107.
13-Kotler, P. & Armstrong, G.,(2004). Principles of Marketing. 10th ed. New Jersy: Prentice-Hall. Englewood Cliffs.
14-Kang Liang, X., Yúnez-Naude, A., & Taylor, E.(2016). Integrated coastal zone management is rapidly developing a case study of Gyeongsangar Bay in China ,World Development, 29(3): 561–577.
15-Kim, Y. A., Song, H. S. & Kim, S. H.(2009). “A New Marketing Strategy Map For Direct Marketing”, Knowledge-Based Systems, (22): 327-335.
16-Lovelock CH., (2001). Service Marketing (3th Ed), New York: Prentice – Hall.
17-Moodley, S.,(2007). How to keep your customers. Entrepreneurship and Management in South Africa, 24–26.
18-Mohammad Shafiei, M., Ketbaki, S.& Shaker Ardakani, M. & Mohammad Shafiei, M.,(2012). The Optimal Selection of Integrated Marketing Communication Tools with Fuzzy Analytical Hierarchy Process (Case Study of Home Appliance Production Group), Research in Operations in its Applications (Applied Mathematics), 3 (34): 26-13. (In Persian).
19-Naser, K. & Jamal, A.,(2009). Customer Satisfaction and Retail Banking: An Assessment of Some of the Key Antecedents of Customer Satisfaction in Retail Banking, International Journal of Bank Marketing, 20(4): 146–160.
20-Nguyen, T. & huyUyen, H., Joseph, S., Sherif, M., (2007). Strategies for Successful CRM Implementation, Information Management & Computer Security, 15(2): 102-115.
21-Ramsay, U.,Reardon, T., Berdegue, J., & German, E.(2015). Integrated coastal zonemanagement and its potential application in the Antigua and Barbuda islands, World Development, 29(3): 395–409.
22-Roosta A., Venus, D. & Ebrahimi, A., H.,(2003). Marketing Management, Tehran, Samt. Publishing, Sixth Edition. (In Persian).
23-Schultz, D. E. & Schultz, H. (2004)."IMC the next generation ", 1 st ed. NY. Mc Graw- Hill: 20-21.
24-Ting Hung, W.,(2010). Pricing Determinants in the Hotel Industry: Quantite Regression Analysis, International Journal of Hospitality Management, (29): 378-384.
25-Wongthong,P. & Harvey.,N. (2014). Integrated coastal management and sustainable tourism: A case study of the reef-based SCUBA dive industry from Thailand, Ocean & Coastal Management, (95):138-146. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,005 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 750 |