تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 475 |
تعداد مقالات | 4,927 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,251,932 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,880,231 |
اثر بخشی آموزش متمرکز بر تعدیل جهت گیری یادگیری معلمان بر خودکارآمدی معلمان و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم | ||
مجله مطالعات روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 1، دوره 17، شماره 37، بهار 1399، صفحه 26-1 اصل مقاله (960.64 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22111/jeps.2020.5254 | ||
نویسندگان | ||
اسماعیل اسلامی1؛ عذرا غفاری ![]() | ||
1دانشجوی دکترا رشته روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اردبیل | ||
2استادیاردانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل | ||
3استاد دانشگاه تبریز | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش متمرکز بر تعدیل جهت گیری یادگیری معلمان در خودکارآمدی معلمان و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم اجرا شد جامعه آماری پژوهش،معلمان پایه چهارم ابتدایی شهرستان بیله سوار وکلیه دانش آموزان پایه چهارم در سال تحصیلی 97-96 که تعداد 60 معلم به شیوه غربالگری دردسترس انتخاب و در گروه آزمایش 30نفر و در گروه کنترل نیز 30نفره جایگزین شدند و 3نفر از دانش آموزان هر معلم به صورت تصادفی انتخاب شدند که در گروههای آزمایش و کنترل هرکدام 90نفر دانش آموز قرار گرفتند و به گروه آزمایش 6 جلسه آموزش متمرکز بر جهت گیری یادگیری معلمان بر گرفته از آمایش بین المللی یادگیری حرفه ای معلمان ارائه شد. از پرسشنامه خودکارآمدی معلمان و خودپنداره تحصیلی استفاده شد.تحلیل داده ها نشان داد که آموزش متمرکز بر تعدیل جهت گیری یادگیری معلمان بر خودکارآمدی معلمان و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان اثربخش بود . آموزش متمرکز بر تعدیل جهت گیری یادگیری معلمان منجر به تفاوت معنیدار بین گروهها در خودکارآمدی معلمان به میزان 58 درصد شده است. و تفاوت معنیدار بین گروهها در خودپنداره تحصیلی دانش آموزان به میزان 26 درصد شده است.مبتنی بر یافته ها می توان نتیجه گرفت که تغییر در جهت گیری یادگیری معلمان می تواند بر خودکارآمدی معلمان و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان موثر واقع شود. | ||
کلیدواژهها | ||
"جهت گیری یادگیری معلمان"؛ " خودکارآمدی معلمان"؛ "خودپنداره تحصیلی دانش آموزان" | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 343 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 544 |