تعداد نشریات | 27 |
تعداد شمارهها | 566 |
تعداد مقالات | 5,825 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,162,105 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,460,798 |
سنتز پژوهی مهارتهای مدیران حرفهای در نظام آموزش کارکنان دولت | ||
پژوهش های مدیریت عمومی | ||
مقاله 7، دوره 13، شماره 49، آذر 1399، صفحه 165-187 اصل مقاله (636.41 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22111/jmr.2019.30238.4614 | ||
نویسندگان | ||
ریحانه قوسی1؛ محمد نوریان ![]() | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب | ||
2دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب | ||
3دانشیار دانشگاه پیام نور | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف مطالعه سیستماتیک با روش فراتحلیل از الگوهای نظری و پژوهشهای انجام شده در حوزه مهارتهای مدیران حرفهای است که روش پژوهش از نظر هدف کاربردی با متدلوژی کیفی از نوع سنتزپژوهی با کمک تحلیل محتوا و فراتحلیل انجام شده است. جامعه آماری پژوهش؛ منابع پژوهشی گردآوری شده در ده سال اخیر در حوزه مهارتهای مدیران است. از مجموع 86 مقالهای که از پایگاههای معتبر داخلی و خارجی انتخاب شدند، تعداد 46 نمونه به صورت هدفمند انتخاب، از این تعداد؛ 21 شاخص شناسایی و در نهایت 5 مؤلفه به عنوان مؤلفههای نهایی استخراج گردید. در این تحقیق ابتدا با تحلیلهای انجام شده در حوزه مهارتهای مدیران، کدگذاری و طبقهبندی اطلاعاتی از پژوهشهای انجام شده صورت گرفته و الگوها، پایههای نظری حوزه مهارتهای مدیران و مقولات و مضامین اصلی استخراج شدند. در مرحله بعد تحلیل محتوای استقرایی و ترکیبی از این مقولات انجام و نتایج این تحلیل و ترکیبها، استخراج یک چهارچوب مفهومی در حوزه مهارتهای مدیران حول پنج محور اصلی، مولفههای اقتصادی، اجتماعی ـ ارتباطی، فناورانه، سیاسی و فرهنگی است. | ||
کلیدواژهها | ||
مهارتهای مدیران؛ مدیران حرفهای؛ مهارتهای اجتماعی- ارتباطی؛ مهارتهای سیاسی؛ مهارتهای فرهنگی | ||
مراجع | ||
1-Alvani, S, Moghimi, M, Azar, A & Rahmati, M (2011), Policy-making in the Entrepreneurship Education System in Iran. Work and Society Monthly, No 140. (In persian)
2-Ashwani, A ; Gasskov, V. (2016). Comparative Analysis of National Skills Development Policies: A guide for policy makers. Africa - Pretoria: ILO.
3-Bani asad, M (2016). Investigating the educational status of vocational skills courses for boys and girls with mental disabilities in Kerman province and the ways of its practical development. Education of Kerman province. (In persian)
4-Boyatzis R. (2015). “Competencies in the 21st century” Case Western Reserve University Cleveland Ohio USA Journal of Management DevelopmentVol.27 No.12008 pp.5-12
5-Fatehi, A (2015). Investigating the internal efficiency of technical and vocational education in Isfahan province. Isfahan: Provincial Education Research Council. (In persian)
6-Fathi Vajargah, K (2017). Employee in-service training programming. Tehran: Samt Publications. (In persian)
7-Ferreira, A. (2017). Digital competence in practice: An analysis of frameworks. Seville: Joint Research Centre, Institute for Prospective Technological Studies. Doi:10.2791/82116
8-Hadavand, S (2011). - Investigating the skills required by engineers in engineering training programs using Katz's skill model, Journal of Educational Technology, Volume 6, Volume 6, Number 1. (In persian)
9-James,W (2012). From the topics of educational self-introduction: the rules of industrial translation habit, Mahmoud; West Phosphate; Sixth year, No. 1.(In persian)
10-Jin, Y. (2017). General or Vocational? The Tough Choice in the Chinese Education Policy, International of Education Development, 18(4), July.
11-Khorasani, A (2016). Evaluating the effectiveness of organizational training. Tehran: Iran Industrial Education and Research Center Publications. (In persian)
12-Khoshneviszadeh, M (2017). The article of importance of in-service training in organizations. Tehran. (In Persian)
13-Mc Kerry, P. (2010). Competency models. Training and Development Journal, 34(12), 22-26.
14-Nobakht, M, Mazaheri, M & Esfahani, M (2013). Provide a model for empowering human resources in cultural organizations. Journal of Cultural Management, Vol. 7, No. 19, pp. 87-71. (In persian)
15-Nuffic.L (2012). “NICHE strategy on Technical and Vocational Education and Training“. Netherlands Organization for International Cooperation in Higher Education,
16-Program and Budget Organization (2017). A plan for vocational training based on traditional master-student experiences. Tehran: Office of Population and Human Resources of the Program and Budget Organization. (In persian)
17-Ranjbar, M & Niroomand, P (2015).The role of competency and skill training in the development of technology capabilities of grassroots technology companies. 4th National Conference on Technology Management in Iran. (In persian)
18-Safar Heydari Sabet, H (2012). A comparative study of skills in Iran and Japan. Tehran: Tarbiat Modares University. (In persian)
19-Shashank, K. (2016), Shaping Organization with e-HRM, International Journal of Innovation, Management and Technology, Vol. 1, No. 1
20-Sohrabi renani, M, Atafar, A & Sadeghzadeh Tabrizi, M (2017). The role of managers 'cultural diversity management skills in improving school productivity) by measuring students' social participation (Social Science Quarterly, No. 21, pp. 99-128.(In persian)
21-Taghipour zahir, A (2006). Introduction to Curriculum and Educational Planning.Tehran: Agah Publications. (In persian)
22-Tsitskari, E., Goudas, M., Tsalouchou, E., & Michalopoulou, M. (2017). Employer’s expectations of employability skills needed in the sport and recreation environment. Journal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education, 20, 1–9.10.1016/j.jhlste.2016.11.002
23-UNESCO & ILO. (2011). Technical and Vocational Education and Training for the Twenty-first Century (Recommendations).
24-Van Laar, E; Van Deursen, A; Van Dijk,J; Haan,J. (2017): The relation between 21st-century skills and digital skills or literacy
25-Visaria, P. (2016), Unemployment among Youth in India, ILO. 38-
26-Wallace, J., Hunt, J. (2005). An analysis of managerial competencies across hierarchical levels and industry sectors: A contemporary Australian perspective. Journal of management and organization. Vol. 2, No. 1: 36–47.
27-Zibakalam mofrad, F (2005). Comparison of comparative skills in Iran and India. University of Tehran. Faculty of Educational Sciences. (In persian)
28-Zimer, A. (2006). Managers and leaders: Are they different? Harvard Business Review, 70(2), 126-135. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 157 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 99 |