
تعداد نشریات | 32 |
تعداد شمارهها | 739 |
تعداد مقالات | 7,170 |
تعداد مشاهده مقاله | 11,719,371 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,048,313 |
شناسایی و دستهبندی ذهنیت مدیران استارت آپها به کارآفرینی دیجیتالی با کاربرد روششناسی کیو | ||
پژوهش های مدیریت عمومی | ||
مقاله 8، دوره 15، شماره 55، خرداد 1401، صفحه 207-245 اصل مقاله (1.4 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22111/jmr.2022.40071.5613 | ||
نویسندگان | ||
محمد قاسمی* 1؛ احسان نامدار جویمی2 | ||
1دانشیار گروه مدیریت دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران. | ||
2پژوهشگر پسادکترای گروه مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
کارآفرینی دیجیتال رویکردی نو در شروع کسبوکارهای امروزی است . تشخیص و فهم فرصتهای کارآفرینی برای راهاندازی کسبوکار به عهده کارآفرینان و یا مدیران استارت آپها است. هدف از انجام این پژوهش شناسایی و دستهبندی ذهنیت مدیران استارت آپی به کارآفرینی دیجیتالی است. پژوهش حاضر از نوع کیفی است و به روش کیو انجام شده است. فضای گفتمان پژوهش با انجام 14 مصاحبه ( با مدیران موفق استارت آپی با داشتن سابقه اجرایی و نیروهای کاری بزرگ و بازار بزرگ) و به صورت اکتشافی و به روش نمونه گیری گلوله برفی گردآوری شد. ابتدا 200 گزاره شناسایی شد و در نهایت بعد از تائید خبرگان تعداد این گزارهها به 54 عدد رسیده است. سپس بر اساس آمار استنباطی (تحلیل عاملی) بر اساس نرم افراز SPSS داده ها تجزیهوتحلیل شده است و در قالب الگوهای مختلف ذهنی دستهبندیشدهاند که در نهایت سه الگوی ذهنی شناساییشده است و سـه عامـل جمعـاً در حـدود 93 واریـانس کـل را تبیـین و پوشـش میدهند. با توجه به مصاحبه با خبرگان و استفاده از آزمون مجدد و به دست آمدن ضریب 0.86 میتوان روایی و پایایی آزمون را قابلقبول و در حد بالا در نظر گرفت. این ذهنیتها نسبت به ترتیب اهمیت عبارتاند از: بسترهای کارآفرینی دیجیتال – نوآوری کارآفرینی دیجیتال – بازاریابی کارآفرینی دیجیتال. در پایان، با توجه به تفسـیر الگوهـای ذهنـی بـه دسـت آمـده، راهکارهایی پیشنهاد شد. | ||
کلیدواژهها | ||
ذهنیت؛ مدیران استارت آپی؛ کارآفرینی دیجیتال؛ روش کیو | ||
مراجع | ||
منابع فارسی
اکبری، محسن.، هوشمند چایجانی، میلاد.، و بشارتی، فهیمه. (1393). شناسایی و رتبهبندی عوامل موثر بر کارآفرینی دیجیتال در بین دانشجویان با استفاده از روش AHP. اولین کنفرانس ملی چالشهای مدیریت فناوری اطلاعات در سازمانها و صنایع.
اکبرزاده، امین.، پهلوانی، مصیب.، و میرجلیلی، سیدحسین. (1397). مدیریت توسعه و رشد اقتصادی در ایران؛ تجزیه و تحلیل تنگناهای رشد با رویکرد مبتنی بر داده پژوهشهای مدیریت عمومی، 11 (42)، 247-270.
امیری، یاسر.، سالارزهی، حبیباله.، و پریش، رقیه. (1390). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر اجرای کتابهای الکترونیکی در شرکتهای کوچک و متوسط با استفاده از MADM فازی. مجله پژوهشی مدیریت تحول، 3 (6)، 54-7.
آرامش، حامد، دهقانی، مسعود.، و سارانی، سمیرا. (1390). عوامل موثر بر کارآفرینی اجتماعی و توانمندسازی زنان حاشیه نشین زاهدان. پژوهشهای مدیریت عمومی، 14 (52)، 143-168.
ارفعی، عزیز، محمدی، رستگار.، و اکبری، پیمان. (2016). ارائه یک مدل مفهومی برای عوامل موثر بر موفقیت کارآفرینی الکترونیکی (مطالعه موردی: شرکتهای کارآفرینی الکترونیکی). مطالعات اقتصادی، مدیریت مالی و حسابداری، دوره 2، شماره 1/2، 38.-28.
اسدزاده، فرشته.، اکرامی، محمود.، افتخارزاده، سیدفرهاد.، و خورشیدی، عباس. (1397). رهبری دانشگاهی مبتنی بر کارآفرینی مدیریتی. پژوهشهای مدیریت عمومی، 11 (41)، 165-189.
عظیمی، علی.، شیرازی، علی.، کاظمی، مصطفی.، و پویا، علیرضا. (1398). کشف و تبیین خوشههای اعضای هیئت علمی مهاجر بر اساس تحلیل عاملی دیدگاههای موانع حفظ سرمایه انسانی در دانشگاههای برتر ایران. تحقیقات مدیریت دولتی، 12 (43)، 157-183.
عظیمیزاده، سیدمرتضی.، امینیروشن، زهرا.، مداح، مرتضی.، و عظیمزاده، طاهره. (1398). بررسی رابطه بین قصد و انگیزه کارآفرینی با شایستگی ایجاد کسب و کار در بین دانشجویان. مطالعات تربیت بدنی و علوم ورزشی، 3 (1)، 58-68،
بخشی، سعید.، جمشیدی، محمدجواد.، و حسین پور، مهدی. (1390). بررسی تأثیر مدیریت الکترونیکی منابع انسانی بر کارآفرینی سازمانی با نقش میانجی پذیرش سیستمهای اطلاعاتی. پژوهشهای مدیریت عمومی ، 14 (51)، 253-278.
دامنی، عبدالرزاق.، زمانیمقدم، افسانه.، سالارزهی، حبیب اله.، و هاشمی، سید. احمد. (2020). بررسی و تبیین عوامل مؤثر بر کارآفرینی منابع انسانی در شرکتهای کوچک و متوسط منطقه آزاد چابهار. پژوهشهای مدیریت عمومی، 13 (50)، 287-312.
دارایی قادیکلایی، محسن.، مهدی زاده اشرفی، علی.، مجیبی میکلایی، توریج.، و حاج علیان، فرشاد. (1399). ارائه چارچوب مفهومی عوامل موثر بر تدوین سیاستهای کارآفرینی در بانک سپه. پژوهشهای مدیریت عمومی ، 13 (50)، 231-256.
اسکندری، علی.، جهانیان، رمضان. (1396). نقش مؤسسات آموزش عالی در کارآفرینی. پژوهش های جدید در علوم انسانی، 35، 267-275،
فلاح، محبوبه.، امیری، مجتبی، حاجی حیدری، نسترن.، سید امیری، نادر.، و اسفیدانی، محمد. رحیم. (1398). طراحی مدل اکوسیستم کارآفرینی برای کسب و کارهای نوپا فناوری اطلاعات (مطالعه موردی: خراسان جنوبی). پژوهشهای مدیریت عمومی ، 12 (45)، 59-84.
گمرکی، فاطمه.، ایمانی، عبدالمجید.، و زیودار، مهدی. (1399). بررسی نقش میانجی ابهام سازمانی در رابطه بین نوآوری باز و جهتگیری کارآفرینی بنگاههای کوچک و متوسط فعال در شهرک صنعتی زاهدان. پژوهشهای مدیریت عمومی ، 13 (50)، 205-230.
گوران، میلاد.، بهاروند، فتانه. (1390). مدل سازی معادلات ساختاری تأثیر هوش بر نمایه کارآفرینی با تأکید بر نظریه هوشهای چندگانه گاردنر (مطالعه موردی: دانشجویان دانشکده هنر، دانشگاه سیستان و بلوچستان. پژوهشهای مدیریت عمومی، 14 (52)، 227-252.
ایمانی، عبدالمجید.، حسینی فر، اعظم. و آهنگ، فرحناز. (1397). تاثیر شبکه های اجتماعی بر کارآفرینی دیجیتال با نقش واسطهای شناسایی فرصتها (بررسی شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری کرمان). تحقیقات مدیریت دولتی، 11 (41)، 287-312.
کبیری، فاطمه.، موغلی، علی رضا. (1397). مقایسه مهارتهای افزایش گرایش کارآفرینی در نظام آموزش عالی ایران (مطالعه دانشگاههای شیراز). تحقیقات مدیریت دولتی، 11 (42)، 61-81.
خوشگویان فرد، ع. (1386). روش Q. تهران: انتشارات مرکز تحقیقات صدا و سیما.
خسروی پور، الهام، خسروی پور، بهمن. (1396). رابطه چابکی و کارآفرینی در سازمان ها. مطالعه مدیریت و کارآفرینی، 3 (3)، 27-41.
لاجوردی، سمانه.، رحیمنیا، فریبرز.، مرتضوی، سعید.، و کردنائیج، اسداله. (1395). کاربرد روش کیو در شناخت الگوهای ذهنی: ارزیابی عوامل بهرهوری نیروی انسانی از دیدگاه اعضای هیئت علمی. پژوهشهای مدیریت عمومی ، 9 (31)، 5-28.
محمدیان، محمود.، روحانی، امیر. رضا.، هاشمزهی، علی.، و کریمیان، مجتبی. (1394). عوامل موثر بر مدلهای الکترونیکی کسب و کارهای کوچک و متوسط در ایران. مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات، 3 (12)، 97-122،
محمدزاده، علیرضا (1393). نقش فناوری اطلاعات در ایجاد کارآفرینی و مزیت رقابتی. همایش ملی کارآفرینی و رقابت، 1-11.
قیصری، خاطره.، حمدی، ندا. (1392). ابعاد زیربنایی کارآفرینی دیجیتال را شناسایی کنید. دومین همایش ملی علوم مدیریت نوین، گلستان، گرگان.
رئیسی نافچی، سهراب. (1396) .. مروری بر مدلهای کتاب ساز الکترونیکی: بررسی عوامل مؤثر بر پیادهسازی مدل الکترونیکی کتابساز در شرکتهای کوچک و متوسط. سومین کنفرانس بین المللی کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری، تهران.
رخشانی، جاوید.، ابراهیم پور، حبیب.، ستاریاردبیلی.، فرزاد، رسولی، اسحق، و حسن زاده، محمد. (1399). مدل معادلات ساختاری توسعه منابع انسانی کارآفرین در سازمانهای دولتی. پژوهشهای مدیریت عمومی ، 13 (49)، 269-300.
رضایی، بیژن.، نعمان موسی، سبا. (1394). کارآفرینی در بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات، کنفرانس بینالمللی کاس بوکار: فرصتها و چالشها.
رودساز، حبیب.، ظریفیان، محمدرضا.، صوفی، جعفر. (1391). کارآفرینی در زمینه فناوری اطلاعات (کسب و کار اینترنتی). اولین. تهران، انتشارات دانش نگار.
شفیعی نیکآبادی، محسن.، زارعی، علی.اصغر. (1396). اثربخشی تبلیغات شبکههای اجتماعی تحقیقات بازرگانی، 9 (17)، 150-173.
شمسی گوشکی، محسن.، ضیایی، محمد. صادق.، رزقی شیرسوار، هادی.، و مصلح، مریم. (1398). رتبهبندی مولفههای کارآفرینی اقتصاد مقاومتی با استفاده از AHP: ارائه الگوی کارآفرینی مناسب اقتصاد مقاومتی. پژوهشهای مدیریت عمومی ، 12 (45)، 237-260.
شریف زاده، فتاح.، حقی.، عطیه سادات.، حسین پور، داود.، و میرمحمدی، سید محمد. (1397). ارائه مدلی با رویکرد شبکهای برای خط مشی گذاری کارآفرینی. پژوهشهای مدیریت عمومی ، 11 (40)، 5-26.
وزیر زنجانی،حمیدرضا .(1387). کارآفرینی الکترونیکی چیست؟ اصول ایجاد شرکت در اقتصاد شبکه، مجله مطالعات بازرگانی، شماره 33، ص 34 017
یعقوبی، نورمحمد.، دهقانی، مسعود.، و امیدوار، ملیحه. (1398). ارائه مدل چابکی در دانشگاه کارآفرین با رویکرد مدیریت دانش. پژوهشهای مدیریت عمومی ، 12 (43)، 185-204.
یعقوبی، نورمحمد.، کمالیان، امینرضا.، و میرپارسا، ساناز. (1392). بررسی، تبیین و اولویت بندی عوامل مؤثر بر موفقیت و توسعه کارآفرینی دیجیتال. دومین کنفرانس بین المللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی، تهران.
زارعکاسب، معصومه.، کمالیان، امینرضا. (2019). مدیریت موثر امور شهری با ارتقای شایستگیهای محوری در شهرداری زاهدان. پژوهشهای مدیریت عمومی ، 12 (45)، 289-309.
زارعمیرکآبادی، زهرا، نوری، روحاله. (1394). فرآیند کارآفرینی الکترونیک در ایران. مدیریت توسعه فناوری، 3 (3)، 165-188.
زینتی، زهرا.، جلالی، محمد.مهدی. (1394). کارآفرینی دیجیتال با رویکرد کسب و کار اینترنتی. کنفرانس ملی تحقیقات مدیریت.
References
Adel, G. (2017). Entrepreneurship Philosophy in Economic Thoughts. Development Strategy, 49, 61-77.
Akbari, M., Hooshmand Chaijani, M., & Besharti, F. (2014). Identification and ranking of factors affecting digital entrepreneurship among students using AHP methodology. The first national conference on IT management challenges in organizations and industries. (In Persian)
Akbarzadeh, A., Pahlavani, M., & Mirjalili, S. H. (2018). Management of economic development and growth in Iran; An analysis of growth bottlenecks with a data-based approach. Public Management Researches, 11(42), 270-247.doi: 10.22111/jmr.2019.4524.(In Persian)
Amiri, Y., Salarzehi, H., & Parish, R. (2011). Identification and prioritization of factors affecting the implementation of electronic books in small and medium companies using fuzzy MADM. Transformation Management Research Journal, 3(6),7-54. (In Persian)
Anabel, F. Joaquı, A.(2015). Entrepreneurial orientation and export intensity: Examining the interplay of organizational learning and innovation,. International Business Review 24 (2):148–156.
Anckar, R. (2016). Digital Entrepre Neurship In Finland. A Narrative Of A Finnish Digital Entrepreneur. Technology, Entrepreneurship and Regional Development. Conference proceedings, 36-42.
Aramesh, H, Dehghani, Ma., & Sarani, S. (2021). Factors affecting social entrepreneurship and empowerment of marginalized women in Zahedan. Public Management Researches, 14(25),168-143. Doi: 10.22111/jmr.2021. 37556.5386. (In Persian)
Arfai, A, Mohammadi, R., & Akbari, Pe. (2016). Provide a conceptual model for the factors influencing the success of e-entrepreneurship (Case study: e-entrepreneurship companies). Economic Studies, Financial Management and Accounting, Volume 2, Number 2/1,.28-38. (In Persian)
Asadzadeh, F., Ekrami, M ., Eftekharzadeh, S. F., & Khorshidi, A. (2018). Academic leadership based on managerial entrepreneurship. Public Management Researches, 11(41), 165-189. doi:10.22111 / jmr.2018.4455. (In Persian)
Azimi, A., Shirazi, A., Kazemi, M., & Pouya, A. (2019). Discovering and explaining the clusters of migrant faculty members based on factor analysis of perspectives on barriers to maintaining human capital in Iran's top universities. Public Management Researches, 12(43), 157-183. doi:10.22111 / jmr.2019.4748. (In Persian)
Azimi-zadeh, S. M., Amini Roshan, Z., Madhad, M., & Azimzadeh, T. (2019). Investigating the Relationship Between Intent and Motivation of Entrepreneurship with the Competence of Creating Business among Students. Physical Education Studies and Sport Sciences, 3 (1), 58-68, (In Persian)
Bakhshi, S., Jamshidi, M. J., & Hosseinpour, M. (2021). Investigating the effect of electronic human resource management on organizational entrepreneurship with the mediating role of information systems acceptance. Public Management Researches, 14(51), 253-278. doi: 10.22111 / jmr.2021.32346.4989. (In Persian)
Blake, D. David, W., & Adam, R(.2015 .)Entrepreneurial inception: The role of imprinting in entrepreneurial action, Journal of Business Venturing 30(1): 11–28.
Crecente-Romero, F., Giménez-Baldazo, M., & Rivera-Galicia, L. F. (2018). Can entrepreneurship channel over qualification in young university graduates in the European Union? Journal of Business Research, 89: 223-228.
Damani, A. R., Zamani Moghadam, Af., Salarzehi, H., & Hashemi, S. Ahmad. (2020). Investigating and Explaining the Factors Affecting Human Resource Entrepreneurship in Small and Medium Companies in Chabahar Free Zone. Public Management Researches, 13(50), 287-312. doi: 10.22111 / jmr.2020.32944.4953. (In Persian)
Daraei Qadiklayi, M., Mehdizadeh Ashrafi, A., Mujibi Miklaei, T., & Haj Alian, F. (2020). Provide a conceptual framework of factors affecting the formulation of entrepreneurial policies in Sepah Bank. Public Management Researches, 13(50), 231-256. doi:10.22111/jmr.2021.35332.5158. (In Persian)
Eskandari, A., Jahaniyan, R. (2017). The role of higher education institutions in entrepreneurship. New Research in the Humanities, 35, 267-275, (In Persian).
Fallah, M., Amiri, M, Haji Heidari, N., Seyed Amiri, N., & Esfidani, M. R. (2019). Designing an Entrepreneurial Ecosystem Model for Start-up IT Businesses (Case Study: South Khorasan). Public Management Researches, 12(45), 59-84. doi:10.22111/jmr.2020.31344.4744. (In Persian)
Geissinger, A., Laurell, Ch., Sandström, Ch., Eriksson, K., & Nykvist, R. (2018). Digital entrepreneurship and field conditions for institutional changeInvestigating the enabling role of cities. Technological Forecasting & Social Change, 1-10
Gomroki, F., Imani, A., & Ziodar, M. (2020). Investigating the mediating role of organizational ambiguity in the relationship between open innovation and entrepreneurial orientation of small and medium enterprises operating in Zahedan industrial town. Public Management Researches, 13 (50), 205-230. doi: 10.22111 / jmr.2021.37638.5395. (In Persian)
Goran, M., Baharvand, F. (2021). Structural Equation Modeling of the Effect of Intelligence on the Entrepreneurial Profile with Emphasis on Gardner Theory of Multiple Intelligences (Case Study: Students of the Faculty of Arts, Sistan and Baluchestan University. General Management Researches, 14 (52), 227-252. (in Persian)
Hou, R., Wu, J., & Du, H. (2017). Customer social network affects marketing strategy: A simulation analysis based on competitive diffusion model. Statistical Mechanics and its Applications, 469 (1), 644-654.
Howells, K., Ertugan, A. (2016). Applying fuzzy logic for sentiment analysis of social media network data in marketing. 9th International Conference on Theory and Application of Soft Computing Internetlivestats, 2017.Twitter Usage Statistics, http://www.internetlivestats.com/twitter-statistics/, accessed.
Imani, A., Hosseinifar, A., & Ahang, F. (2018). The Impact of Social Networks on Digital Entrepreneurship with the Mediating Role of Opportunity Recognition (Study of Knowledge-Based Companies Based in Kerman Science and Technology Park). Public Management Researches, 11(41), 287-312. doi:10.22111 / jmr.2018.4460. (In Persian)
Kabiri, F., Moghli, Al. (2018). Comparison of the skills of increasing entrepreneurial orientation in the Iranian higher education system (Study of Shiraz universities). Public Management Researches, 11 (42), 61-81. doi: 10.22111 / jmr.2019.4516. (In Persian)
Khoshgooyan Fard, A. (2007). Q methodology. Tehran: IRIB Research Center Publications. (in Persian)
Khosrowpour, I., Khosravi Pour, B. (2017). The Relationship between Agility and Entrepreneurship in Organizations. Study of Management and Entrepreneurship, 3 (3), 27-41, (In Persian)
Kraus, S., Palmer, C., Kailer, N., Lukas Kallinger,F., & Spitzer, J. (2018). Digital entrepreneurship A research agenda on new business models for the twenty-first century. International. Journal of Entrepreneurial Behavior & Research
Lajevardi, S., Rahimnia, F., Mortazavi, S., & Kordanaij, A. (2016). Application of Q method in recognizing mental patterns: Evaluating human resource productivity factors from the perspective of faculty members. Public Management Researches, 9 (31), 5-28. doi: 10.22111 / jmr.2016.2511. (in Persian)
Liu, M. Y., Li, Y., Lu, A. P., & Han, X. J. (2013). Feasibility analysis of the value of Q method in the classification and understanding of expert experience. Chinese journal of integrative medicine, 19(11), 869-873.
Mahmood, A. and Yu. C.M.(2005). E-entrepreneurship in Knowledge Economy: Implications for the Asia-Pacific Economies”. The Business Review, Cambridge.Vol. 4, No. 1, pp. 153-160.
Martinez Dy, A., Martin, l., & Marlow, S. (2018). Emancipation through digital entrepreneurship: A critical realist analysis. Journal of Sage,1-24.
Michael Zisuh, N. (2015). Digital Entrepreneurship in Emerging Economies: The role of ICTs and local context. The second AIB-UKI Conference, 1-27.
Mohammadian, M., Rouhani, A. R., Hashemzahi, A., & Karimian, M. (2015). Factors Affecting Small and Medium Business Electronic Models in Iran. Information Technology Management Studies, 3 (12), 97-122, (In Persian).
Mohammadzadeh, A. R (2014). The role of information technology in creating entrepreneurship and competitive advantage. National Conference on Entrepreneurship and Competitiveness, 1-11. (In Persian)
Ngoasong, M. Z. (2018). Digital entrepreneurship in a resource-scarce context: A focus on entrepreneurial digital competencies, Journal of small business and Enterprise Development. 1-36
Qaisari, K., Hamidi, N. (2013). Identify the underlying dimensions of digital entrepreneurship. The Second National Conference on Modern Management Sciences, Golestan, Gorgan. (In Persian)
Raisi Nafchi, S. (2017). A Review of Electronic Bookmaker Models: A Study of Factors Affecting the Implementation of Electronic Bookmaker Model in SMEs. 3rd International Conference on Entrepreneurship, Creativity and Innovation, Tehran. (in Persian)
Rakhshani, J., Ebrahimpour, H., Sattari A., Farzad, Rasouli, I., & Hassanzadeh, M. (2020). Structural Equation Model of Entrepreneurial Human Resource Development in Government Organizations. Public Management Research, 13(49), 269-300. doi:10.22111/ jmr.2020.34780. 5119 . (In Persian)
Ratten, V. (2018). Social entrepreneurship through digital communication in farming. Word Journal of Entrepreneurship, Management and Sustainable Development.
Rezaei, B., Noman Musa, S. (2015). Entrepreneurship in the Information and Communication Technology Platform, Kass Bookar International Conference: Opportunities and Challenges. (In Persian)
Rodsaz, H., Zarifian, M. R. & Sufi, J. (2012). Entrepreneurship in Technology. Tehran: Publication of the Look, (In Persian)
Rudsaz, H., Zarifian, M. R., Sufi, J. (2012). Entrepreneurship in the context of information technology (Internet business). First. Tehran, Daneshnegar Publications. (In Persian)
Shafiei, M., Zarei, A. A. (2017). Effectiveness of Social Networking Ads. Business Investigations, 9 (17), 150-173, (In Persian)
Shamsi Goshki, M., Ziaei, M. S, Razzaqi Shirsavar, H., & Mosleh, M.(2019). Ranking the entrepreneurial components of the resistance economy using AHP: Providing an appropriate entrepreneurial model of the resistance economy. Public Management Researches, 12(45), 237-260. doi:10.22111 / jmr.2019.25402.4013. (In Persian)
Sharifzadeh, F., Haghi., A. S., Hosseinpour, D., & Mir Mohammadi, M. (2018). Provide a model with a network approach to entrepreneurial policy-making. Public Management Researches, 11(40), 5-26. doi:10.22111 / jmr.2018.4285. (In Persian)
Tumbas, S., Berente, N., & Brocke, J. V. (2018). Digital innovation and institutional entrepreneurship: Chief Digital Officer perspectives of their emerging role, Journal or information Technology, 1-37.
Velilla, J., Molina, J., & Ortega, R. (2018). Why older workers become entrepreneurs? International evidence using fuzzy set methods. The Journal of the Economics of Ageing, 12 (2): 88–95.
Wang, Zh. & Kim, H. G. (2017). Can Social Media Marketing Improve Customer Relationship Capabilities and Firm Performance?. Dynamic Capability Perspective. Marketing, 39, 15-26.
Wazir Zanjani, .(2008). What is e-entrepreneurship? Principles of Creating a Company in Network Economy, Journal of Business Studies, No. 33, pp. 34 017. (in Persian)
Yaghoubi, N. M., Dehghani, M., & Omidvar, M. (2019). Presenting an agility model in the entrepreneurial university with a knowledge management approach. Public Management Research, 12 (43), 185-204. doi: 10.22111 / jmr.2019.4749. (in Persian)
Yaghoubi, N. M., Kamalian, A.R., & Mirparsa, S. (2013). Investigating, explaining and prioritizing the factors affecting the success and development of digital entrepreneurship. 2nd International Conference on Management, Entrepreneurship and Economic Development, Tehran. (in Persian)
Zare Kaseb, M., Kamalian, A. Reza. (2019). Effective management of urban affairs by promoting core competencies in Zahedan Municipality. Public Management Researches, 12(45), 289-309. doi: 10.22111/ jmr.2020.32230. 4869. (In Persian)
Zare Mirkabadi, Z., Nouri, R. (2015). Electronic Entrepreneurship Process in Iran. Technology Development Management, 3 (3), 165-188, (In Persian)
Zhao, F., Collier, A. (2016). Digital Entrepreneurship: Research and Practice. 9th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business, 2173-2182.
Zinati, Z., Jalali, M. M. (2015). Digital Entrepreneurship with Internet Business Approach. National Conference on Management Research. (In Persian). | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,263 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 693 |