- اثریزاده، رضا؛ بجانی، حسین؛ و ملکینیا، عماد (1390). بررسی خودکارآمدی نیروی انسانی و در سازمانها و ارائه الگوی مفهومی برای سنجش ان. دو ماهنامه توسعه انسانی پلیس، 8(37)، 117-96.
- بهرامی، سیاوش؛ اسپیدکار، رحمان؛ و کوشککی، مهدی. (1396). بررسی رابطه خودکارآمدیکارکنان پلیس راهور با مخاطرات ترافیکی مورد مطالعه: پلیس راهور خراسان شمالی. فصلنامه دانش انتظامی خراسان شمالی، 5(18)، 102-26.
- جمالی، مکیه؛ نوروزی، آزیتا؛ و طهماسبی، رحیم (1392). عوامل مؤثر بر خودکارآمدی تحصیلی و ارتباط آن با موفقیت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر 91. مجله آموزش در علوم پزشکی، (8)1، 641-629.
- حاجیآبادی و نیوشا، بهشته (1395). رابطهی مؤلفههای درون مدرسهای و خودکارآمدی اجتماعی با اضطراب تحصیلی دانشآموزان سال سوم دبیرستان. روانشناسی مدرسه، 5(3)، 77-56.
- خسروی، رحمتاله و جهانگیری، مهدی. (1398). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر خودکارآمدی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان. دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 10(19)، 87-65.
- خلعتبری، جواد؛ قربان شیرودی، شهره؛ رهبر طارمسری، خدیجه؛ و کیخای فرزانه، محمد مجتبی (1389). مقایسه اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر ابراز وجود و سلامت روان دانشآموزان کم توان ذهنی. فصلنامه روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، 1(3)، 86-71.
- خیر، محمد؛ استوار، صغری؛ لطیفیان، مرتضی؛ تقوی، سیدمحمدرضا؛ و سامانی، سیامک (1387). اثر واسطهگری توجه متمرکز بر خود و خودکارآمدی اجتماعی بر ارتباط میان اضطراب و سوگیریهای داوری. مجله روانشناسی بالینی ایران، 14(1)، 32-24.
- دستمرد، مادح (1391). بررسی مبانی نظری ایده خودکارآمدی به عنوان هدفی تربیتی. رساله دکتری دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران.
- سجادپور، سیدحامد؛ مهرابی، حسینعلی؛ حسینعلیزاده، محمد، عبدالمحمدی، کریم (1392). بررسی رابظه بین مؤلفههای خودکارآمدی اجتماعی نوجوانان با گرایش به رفتارهای پرخطر. فصلنامه دانش انتظامی خراسان شمالی، 1(3)، 73-63.
- سلحشور، ماندانا (1387). اهمیت و ضرورت دوستی برای کودکان و نوجوانان. مجله پیوند، 344، 31-26.
- شولتز، دوان (1990). نظریههای شخصیت (چاپ چهارم). ترجمۀ یوسف، کریمی؛ فرهاد، جمهری؛ سیامک، نقشبندی؛ بهزاد، گودرزی؛هادی، بحیرایی؛ و نیکخو، محمدرضا (1383). تهران: انتشارات ارسباران.
- طهماسبیان، کارینه و اناری، آسیه (1388). رابطه بین خودکارآمدی و افسردگی در نوجوانان. روانشناسی کاربردی، 3(9)، 94-84.
13. عبدالخانی، احمد، ولوی، پروانه و هاشمی، سیدجلال. (1397). بررسی تجربه زیسته شایستگی اجتماعی در دانشآموزان مقطع متوسطه (دوره اول). مجله دستآوردهای روانشناختی، 25(2)، 54-39.
- عضدانلو، حمید (1381). آشنایی با مفاهیم اساسی جامعهشناسی (چاپ دوم). تهران: انتشارات نی.
- کرمانی، فاطمه (1399). مقایسه کیفیت زندگی و خودکارآمدی هیجانی، اجتماعی و تحصیلی در دانشجویان دختر و پسر. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور شهرستان نورآباد
- کوزر، لوئیس (1971). زندگی و اندیشه بزرگان جامعهشناسی. محسن ثلاثی (1371). تهران: نشر علمی.
- گل محمد نژاد بهرامی، غلامرضا و رحیمی، المیرا (1395). بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی بر سازگاری اجتماعی و خودکارآمدی اجتماعی دانشآموزان دختر متوسطه شهرستان نقده. مجله آموزش و ارزشیابی، 9(35)، 81-65.
- محمدعلینژاد عمران، روح الله و شمخی، میبنا. (1399). مقایسه تحلیلی شخصیت از دیدگاه روانشناسی با مفهوم شاکله در قران. فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی، 11(43)، 182-159.
- مستقیمی، محمودرضا، سمیعی، روحاله، و سوختهسرایی، میثم. (1398). بررسی ارتباط بین هوش هیجانی و فرسودگی شغلی با نقش میانجی خودکارامدی کارکنان (مورد مطالعه : نیروهای ستادی انتظامی استان گلستان. فصلنامه مطالعات حفاظت و امنیت انتظامی، 14(50)، 62-33.
- میدلارسکی، الیزابت (1995). نوع دوستی. ترجمه شروین شمالی (1374). تهران: انتشارات تربیت.
- Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84(2), 191-215.
- Bandura, A. (2004). Hea lth promotion by social cognitive means. Health Educ Behav, 31(2), 191-215.
- Bandura, A. (2006). Self-efficacy: Toward A unifying theory of behaviorial change. Psychological Review, 84, 191-215.
- Bontekoe, R. (1996). Dimensions of the hermeneutic circle. AtlanticHighlands, NJ: Humanities Press International.
- Connolly, J. (1989). Social self-efficacy in adolescence: Relations with self-concept, social adjustment, and mental health. Canadian Journal of Behavioral Science, 21, 258-269.
- Creswell, J. W. (1999). Mixed-method research: Introduction and Application. In A. Tashakkori & C. Teddlie (eds.), Handbook of mixed methods in socialaand behavioral research (pp. 209-240). Thousand Oaks, CA: Sage.
- Edwards, C., & Titchen, A. (2003). Research into patients’ perspectives: Relevance and usefulness of phenomenological sociology. Journal of Advanced Nursing, 44(5), 450-460.
- Enayati, O., & Safari, I. (2021). Relationship Between Iranian EFL Teachers’ Self-Efficacy and Their Burnout Level in Universities and Schools. International Journal of Foreign Language Teaching and Research, 9(35), 25-38.
- Erozkan, A., & Deniz, S. (2012). The influence of social self-efficacy and learned resourcefulness on loneliness. The Online Journal of Counseling and Education, 1(2), 57-74.
- Jafarigohar, M., & Mortazavi, M. (2016). Promoting metacognition in EFL classrooms through scaffolding motivation. Iranian Journal of Applied Linguistics (IJAL), 19(1), 73-98.
- Liaw, E. C. (2009). Teacher efficacy of pre-service teachers in Taiwan: The influence of classroom teaching and group discussions. Teaching and Teacher Education, 25(1), 176-180.
- Sarantakos, S. (1998). Social research. London: Macmillan Press.
- Smith, H. M., & Betz, N. E. (2000). Development and validation of a scale of perceived social self-efficacy. Journal of Career Assessment, 8, 283-301.
- Titchen, A. (2000). Professional craft knowledge in patient-centrednursing and the facilitation of its development. Oxford, England: Ashdale Press.
- Titchen, A., & McIntyre, D. (1993). A phenomenological approach to qualitative data analysis in nursing research. In A. Titchen (Ed.), Changing nursing practice hrough action research (Report, No. 6, pp. 29-48). Oxford, England: National Institute for Nursing, Centre for Practice Development and Research.
- Van manen, M (1990). Research lived experience: Human science for an action sensitive pedagogy. London, Ontario: State University of Newyork Press.
- Van Manen, M. (1997). Researching lived experience: Human science for an action sensitive pedagogy (2nd ed.). London, Ontario, Canada: Althouse Press.
|