تعداد نشریات | 32 |
تعداد شمارهها | 719 |
تعداد مقالات | 7,024 |
تعداد مشاهده مقاله | 11,552,946 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 7,910,615 |
مقایسه ی عناصر آزمون ترسیم درخت در کودکان 9– 7 ساله ی مبتلا به اختلال نارساخوانی و کودکان عادی | ||
مطالعات روانشناسی تربیتی | ||
مقاله 5، دوره 6، شماره 10، اسفند 1388، صفحه 75-90 اصل مقاله (205.01 K) | ||
نوع مقاله: مقاله علمی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22111/jeps.2010.733 | ||
نویسندگان | ||
فهیمه زارع؛ مهوش رقیبی؛ مهرداد مظاهری* | ||
چکیده | ||
هدف از انجام پژوهش حاضر مقایسه ی عناصر آزمون ترسیم درخت در کودکان 9 – 7 ساله ی مبتلا به اختلال نارساخوانی و کودکان عادی بوده است. - طرح پژوهش علی مقایسه ای و جامعه آماری کلیه ی دانش آموزان دختر و پسر عادی و مبتلا به اختلال یادگیری نارساخوانی (9-7 ساله) شهر زاهدان در سال تحصیلی 88-87 بوده است که از این تعداد، 120 نفر با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل، آزمون هوشی وکسلر کودکان، آزمون اختلال خواندن و آزمون ترسیم درخت می باشد و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همخوانی مجذور کا، جهت مقایسه ی دو گروه از لحاظ فراوانی سطوح عناصر در آزمون ترسیم درخت، استفاده شده است.یافته های پژوهش نشان داد که در 10 شاخص از آزمون ترسیم درخت تفاوت معناداری بین کودکان نارساخوان و کودکان عادی وجود داشته است | ||
کلیدواژهها | ||
اختلال نارساخوانی؛ آزمون ترسیم درخت | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,005 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,234 |