| تعداد نشریات | 33 |
| تعداد شمارهها | 799 |
| تعداد مقالات | 7,731 |
| تعداد مشاهده مقاله | 13,795,627 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 9,010,215 |
بررسی رابطه بین هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تیزهوش و عادی | ||
| مطالعات روانشناسی تربیتی | ||
| مقاله 6، دوره 5، شماره 1، شهریور 1387، صفحه 79-98 اصل مقاله (293.7 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله علمی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22111/jeps.2007.754 | ||
| نویسندگان | ||
| فاطمه گلستان جهرمی؛ مه سیما پور شهریاری؛ علی اصغر اصغرنژاد فرید* | ||
| چکیده | ||
| این پژوهش به بررسی ارتباط بین هوش هیجانی و هوش شناختی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تیز هوش و عادی پرداخته است. در این پژوهش 150 نفر دانش آموز تیز هوش و عادی از دبیرستان های شهر ری به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شده اند. سپس پرسشنامه ی بهره ی هیجانی بار – اون و ماتریس های پیشرونده ریون بر روی هر دو گروه اجرا شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون رگرسیون چند متغیره و تحلیل واریانس دوراهه استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان داد که هوش هیجانی دانش آموزان نسبت به هوش شناختی همبستگی بیشتری با پیشرفت تحصیلی دارد و میزان این همبستگی در گروه دانش آموزان تیز هوش بیشتر از گروه دانش آموزان عادی می باشد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| هوش هیجانی؛ هوش شناختی؛ پیشرفت تحصیلی؛ دانش آموزان تیزهوش | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 21,225 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 8,093 |
||