تعداد نشریات | 27 |
تعداد شمارهها | 612 |
تعداد مقالات | 6,232 |
تعداد مشاهده مقاله | 9,356,657 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,107,655 |
ا فزایش آگاهی معلمان زبان انگلیسی ازتفاوتهای میان فرهنگی: رویکرد آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در هند | ||
مطالعات شبه قاره | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 09 اردیبهشت 1402 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22111/jsr.2023.44653.2320 | ||
نویسنده | ||
گیتی موسی پور نگاری* | ||
استادیار گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه سیستان و بلوچستان،زاهدان،ایران | ||
چکیده | ||
هند کشوری چند فرهنگی، چند مذهبی و چند زبانه است. مقوله فرهنگ در آموزش زبان دوم در طول سال ها علاقه زیادی را در بین محققان ایجاد کرده است. فرهنگ هند همیشه بخش جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی آن بوده است، بنابراین آگاهی معلمان و زبان آموزان از مسائل مربوط به تنوع فرهنگی بین زبان انگلیسی و زبان های بومی بسیار ضروری به نظر می رسد. با آشنا شدن با جنبه های مختلف فرهنگ های دیگر، معلمان نه تنها برای درک بهتر متون دیگر بلکه برای مقابله با موانع فرهنگی برای ارتقاء دانش و درک عمیق تر مهیا می شوند. هدف این مقاله بررسی اهمیت درآمیختگی فرهنگ زبان دوم(انگلیسی) در فرهنگ هند است و اینکه چگونه این فرآیند به بهبود یادگیری زبان انگلیسی در مدارس هند منجر می شود. این مقاله به معلمان و زبان آموزان کمک میکند تا نه تنها بر مبانی کلیشه ای فرهنگی غلبه کنند، بلکه چند فرهنگ گرایی را نیز تجربه کنند. این امر با برشمردن چالش ها و موانعی که ممکن است مانع آموزش و یادگیری موثر فرهنگ در کلاس های زبان دوم کشور هند شود انجام می پذیرد و در نهایت پیشنهاداتی برای آموزش بهتر فرهنگ زبان انگلیسی در کشور هند ارائه می گردد. | ||
کلیدواژهها | ||
انگلیسی بعنوان زبان دوم؛ هند؛ هویت؛ میان فرهنگی؛ معلمان زبان انگلیسی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 25 |