تعداد نشریات | 29 |
تعداد شمارهها | 630 |
تعداد مقالات | 6,368 |
تعداد مشاهده مقاله | 9,731,552 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,362,958 |
چالش های خط مشی گذاری آموزش مدیران بخش دولتی ایران؛ رویکردی فراترکیب | ||
پژوهش های مدیریت عمومی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 28 مرداد 1402 اصل مقاله (1.04 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22111/jmr.2022.42740.5807 | ||
نویسندگان | ||
علی حمیدی* 1؛ ابوالحسن فقیهی2؛ کاوه تیمورنژاد3 | ||
1خیابان چمران-کوچه فرهنگیان سوم پلاک 96 | ||
2استاد تما م مدیریت دولتی،دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات،تهران ،ایران | ||
3استادیار گروه مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز. | ||
چکیده | ||
آموزش به عنوان ابزار توسعه دانش، مهارت و بینش کارکنان همواره مورد توجه سازمانهای دولتی بوده است. استفاده صحیح و مؤثر از این ابزار میتوند کارایی و اثربخشی کارکنان را بهبود بخشد. مدیران بواسطه بهره مندی از اختیارات و منابع، نقش عمدهای در پیشبرد اهداف سازمان های دولتی ایفا میکنند و آموزش این طیف کلیدی از سرمایه انسانی سازمان از اهمیت ویژهای برخوردار است. تمرکز بر آموزشهای مهارتی کوتاه مدت شغلی مدیران میتواند از طریق توسعه توانمندیهای آنان، سرعت دستیابی به اهداف مورد انتظار از آنان را بهبود بخشد. هدف این مقاله، مطالعه چالش های آموزش مدیران دولتی است که طی آن مروری پژوهشهایی این حوزه صورت پذیرفته است. این مقاله با رویکرد کیفی و با روش فراترکیب تدوین گردیده است و با بررسی 286 منبع ، پس از جاری سازی رویکرد 6 مرحله ای فراترکیب و بهره گیری از نظرات خبرگان منتخب، مفاهیم و کدهای مرتبط استخراج گردیده و با استفاده از تکنیک آنتروپی شانون رتبه بندی گردیدند. نهایتاً سه مفهوم چالش های فرهنگی آموزش مدیران دولتی، توانمندسازی و یادگیری و شایسته سالاری بعنوان 3 اولویت بالا در فرآیند خط مشی گذاری آموزش مدیران دولتی تعیین گردیدند. در پایان ضمن جمع بندی یافته ها و ارائه مدل مفهومی جهت خط مشی گذاری آموزش مدیران دولتی، پیشنهادهایی جهت پژوهشهای آتی ارائه خواهد شد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش؛ مدیران دولتی؛ نظام اداری؛ چالش؛ خط مشی گذاری | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 40 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 22 |