تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 714 |
تعداد مقالات | 6,952 |
تعداد مشاهده مقاله | 11,426,632 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 7,804,685 |
تحلیل ساختاری ایجاد کسبوکار جدید بهواسطه تشخیص و توسعه فرصتهای بازاریابی الکترونیکی | ||
پژوهش های مدیریت عمومی | ||
دوره 16، شماره 62، اسفند 1402، صفحه 317-349 اصل مقاله (1.39 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22111/jmr.2024.44593.5940 | ||
نویسندگان | ||
مهیم تاش* 1؛ زهره امیری سردری2؛ قمر یاوری3 | ||
1استادیار گروه کارافرینی، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران. | ||
2دانشجوی دکتری مدیریت کسب و کار، گروه علوم اقتصادی و اداری، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه آکدنیز، انتالیا، ترکیه. | ||
3کارشناسی ارشد، گروه کارآفرینی، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران. | ||
چکیده | ||
بازاریابی الکترونیکی میتواند فرصتهایی برای ایجاد کسبوکار جدید به همراه داشته باشد. هدف این پژوهش تحلیل ساختاری ایجاد کسبوکار جدید با استفاده از تشخیص و توسعه فرصتهای بازاریابی الکترونیکی در شرکتهای مستقر در مرکز رشد میباشد. پژوهش حاضر روش تحقیق پژوهش حاضر به لحاظ هدف کابردی و به لحاظ اجرا توصیفی پیمایشی با رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری می باشد. جامعه آماری این پژوهش کارکنان شرکتهای مستقر در مرکز رشد و پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان به تعداد 400 نفر میباشند، که تعداد 196 نفر به روش تصادفی ساده و بر اساس فرمول کوکران به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها دو پرسشنامه استاندارد و پرسشنامه مقایسه زوجی، میباشد. روایی صوری ابزار تحقیق توسط نظرات چند تن از اساتید، روایی محتوایی، با روایی همگرا و واگرا و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ با ضریب 0.83 مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیهوتحلیل دادهها از روش SEM-PLS در نرمافزار Smart-PLS-3 و جهت رتبهبندی از AHP در Expert Choice استفاده شد. یافتهها نشان داد که ابعاد ارزشافزوده (317/0)، ایجاد مزیت رقابتی (242/0)، تمایز در کیفیت (558/0)، راهبرد اقیانوس آبی )175/0)، رشد صادرات (127/0)، سفارشیسازی )150/0)، فرصتهای بازاریابی الکترونیک )207/0)، پویایی بازار (182/0)، پیشران رقابتپذیری (112/0)، گرایش به نوآوری (199/0)، یکپارچهسازی بازار (158/0) بر ایجاد کسب وکار جدید تاثیر گذار می باشند. همچنین نتیجه اولویتبندی مؤلفههای فرصتهای بازاریابی الکترونیکی، سفارشیسازی با رتبه 0.237را از همه ابعاد، دارای درجه اهمیت بالاتر دانست. | ||
کلیدواژهها | ||
بازاریابی الکترونیکی؛ فرصت؛ کسبوکار جدید؛ معادلات ساختاری | ||
مراجع | ||
منابع فارسی
ابراهیم قزوینی، زهرا؛ گایینی، احمد. (1398)، ارائه مدل ساختاری اثر تجارت الکترونیک در موفقیت کسب و کارهای استارت آپی، دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و مهندسی صنایع در عصر نوین، تهران.
اسدپور، مرتضی؛ کارگر، مهناز. (1393). بررسی تأثیر نوآوری سازمان و نوآوری مدیریتی در موفقیت شرکتهای دانش بنیان (مورد مطالعه: شرکتهای دانشبنیان مستقر در پارک علم و فناوری گیلان)، فصلنامه رشد فناوری، 11، 43.
اصولی قره آغاجی، شیرین؛ صنایعی، علی؛ سعیدابادی، محمدرضا. (1395). ارائه مدل توسعهیافته تأثیر عامل فرهنگ الکترونیکی در تنظیم بازار و قیمتگذاری کالا و خدمات. تحقیقات بازاریابی نوین، 6(3) 53-66. doi: 10.22108/nmrj.2016.21207
آقازاده، هاشم؛ مهدوی، غدیر؛ الهیچورن، احمدرضا. (1394). بررسی استراتژیهای نوآوری در صنعت بیمه کشور با رویکرد اقیانوس آبی، پژوهشنامه بیمه، (1)30. 187-214.
بهمنپور خالصی حمیدرضا؛ نوریان، فرشاد. (1393). شناسایی بخشهای رقابت پذیر منطقهای در استان فارس، نشریه هنرهای زیبا، 22 (3). 33-44.
پوراسدالهی، خاطره؛ سعیدنیا، حمیدرضا؛ علیپور درویشی، زهرا. (1398). ارائه الگوی مفهومی برای نبیین بازاریابی کمیابی با تاکید بر اصالت برند در رفتار خرید آنلاین، دوفصلنامه مطالعات مصرفکننده، 6 (1). 33-44.
ثریایی، علی؛ رادمرد، مونا؛ رادمرد، مهدیه. (1393). بررسی وضعیت استراتژی اقیانوس آبی در فضای مجازی، پژوهشهای راهبردی، 20 (55)، 35-54.
حبیبی، سیامک؛ شافعی، رضا. (1393). ارتباطات یکپارچه بازاریابی، دومین همایش ملی پژوهشهای کاربردی در علوم و حسابداری، تهران.
حسینپور، داود؛ الوانی، سید مهدی؛ شریف زاده، فتا؛ باقری، ندا. (1402). الگوی خط مشی گذاری اشتغال با رویکرد داده بنیاد. پژوهشهای مدیریت عمومی, 16(61), 1-36. doi: 10.22111/jmr.2023.42905.5816
حسینی، سیداحمد؛ قاضی زاده، مصطفی؛ عباسیاسفنجانی، حسین. (1387). بررسی تأثیر به کارگیری بازاریابی الکترونیکی بر عملکرد صادرکنندگان نمونه بخش صنعت در سالهای 84-1379، دوماهنامه علمی-پژوهشی دانشگاه شاهد، 11 (32). 125-141.
خالقی، عاطفه؛ معینی، حسین؛ جامیپور، مونا. (1398). شناسایی و رتبهبندی فرصتها و چالشهای بازاریابی رسانههای اجتماعی، تحقیقات بازاریابی نوین، دوره نهم، شماره 1،. 69-88.
خالوزاده مبارکه، سجاد؛ مانیان، امیر؛ حسنقلیپور یاسوری، طهمورث. (1398)، طراحی مدل ارتقای تجربه و پاسخ مشتری با استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی، دو فصلنامه مطالعات مصرف کننده، 1(6).
خدامی، سهیلا؛ اصانلو، بهاره. (1393). بررسی دستیابی چابکی مشتری مبتنی بر استراتژی سفارشی سازی انبوه، فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، 4 (3). 39-54.
رضازادهکارسالاری، عباس؛ رحیمیان بوگر، سجاد. (1394)، بررسی رابطه کیفیت محیط نهادی، رانت منابع و رشد صادرات در منتخبی از کشورهای در حال توسعه با استفاده از رویکرد پانل دیتا، فصلنامه پژوهشها و سیاستهای اقتصادی، 23 (75)،
رضوانی، مهران؛ خداداد حسینی، سید حمید؛ کیایی، کیاندخت. (1396). مدلیابی تأثیر بازاریابی ویروسی بر ارزش ویژۀ برند مشتریمحور در بازار تلفن همراه تهران. مدیریت بازرگانی, 9(2), 337-352. doi: 10.22059/jibm.2014.50716
روحانیقادیکلایی، محسن. (1399). نقش خوشهی صنعتی رقابت پذیر بر سازماندهی فضایی منطقه ای (مورد پژوهی: شهرستان ساری)، برنامه ریزی و آمایش فضا، دوره بیست و چهارم، شماره 2.
زند حسامی، حسام؛ فرید، سمیه. (1392). بررسی اثر ابعاد مختلف مدیریت کیفیت جامع بر قابلیت سفارشیسازی انبوه، فصلنامه مدیریت توسعه و تحول، شماره 13.
سلام زاده، آیدین؛ آراستی، زهرا؛ محمدی الیاسی، قنبر. (1397). طراحی چارچوبی حمایتی برای شکلگیری کسبوکارهای اجتماعی نوپا در شتابدهندهها. مجله علمی "مدیریت سرمایه اجتماعی", 5(3), 365-384. doi: 10.22059/jscm.2018.252206.1550
صدیقی، نوشین سادات. (1398). عوامل مؤثر بر بازاریابی الکترونیکی زعفران ایران، اولین کنفرانس بین المللی روشهای نوین حسابداری، بانکداری و بازاریابی و پیشرفتهای اخیر در علوم انسانی.
عزیزی، زهرا؛ پدرام، مهدی؛ عزیزی، پگاه.، (1397). نقش متنوع سازی صادرات بر رابطه بین باز بودن تجاری و بی ثباتی رشد اقتصادی در کشورهای در حال توسعه منتخب (2015- 1980)، فصلنامه پژوهشهای اقتصادی ایران، 23 (77).
علوی، سیدمسلم؛ موسوی، سیدمحمدهاشم. (1395). شبیه سازی الگوی آیدا با تاکید بر ارتباطات یکپارچه بازاریابی (مورد مطالعه: محصول لیگنو اَکتیوِیتِر شرکت جهان کشت فلات سبز). مدیریت بازاریابی، 10(33 )، 75-90.
علیا، محمد صالح؛ حاجی غلام سریزدی، علی؛ زارع بنادکوکی، عباس؛ شکوهی، شهرام؛ پورسراجیان، داریوش. (1392). معرفی و استفاده از رویکرد «تمایز مثبت» در شناسایی ظرفیتهای بهبود عملکرد مؤسسات مستقر در پارک علم و فناوری یزد. فصلنامه فناوری رشد، 38 (10)، 1-10.
لبافی، سمیه؛ روشندل اربطانی، طاهر؛ محمدی، داوود. (1396). بررسی نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی با استفاده از چارچوب تیلور و اوکازاکی (مطالعه موردی). مطالعات رسانه ای، 12(شماره 3(پیاپی39)، 103-114.
مصدق، محمدجواد؛ قهرمانی، سمیرا. (1399). طراحی مدل عوامل موثر بر موفقیت بازاریابی الکترونیکی تورهای خارجی (مورد مطالعه: آژانسهای مسافرتی شهر تهران). نشریه علمی راهبردهای بازرگانی، 14(10)، 111-126. doi: 10.22070/14.10.111
ملکی مین باش رزگاه، مرتضی؛ امینی خیابانی، غلامرضا؛ خوانساری، یحیی. (1398). ارزشسازی ظرفیتهای بازاریابی با تأکید بر کارآفرینی محوری و بازارمحوری؛ نقش میانجی نگرش نوآورانه. مدیریت بازرگانی، 11(1)، 87-104. doi: 10.22059/jibm.2018.257205.3040
هاشمزاده اتویی، روجا؛ احمدپور، امیر. (1396). عوامل مرثر بر نظام اطلاعات بازاریابی در تعاونیهای تولید روستایی استان مازندران، تعاون و کشاورزی، 6 (22). 81-101.
Refrences
Abbaspour, N. (2019). Electronic customer relationship management in the new marketing system; Concepts, benefits, needs and applications. Science and Engineering Elites, 5(5), 19-31. (In Persian)
Abdoli Mohamadabadi, T., Ahmadpour Daryani, M., Karimi, A., & Amiri Sardari, Z. (2023). A Conceptual Model for Antecedents of Dynamic Capability Development in New Ventures (Case Study: IT Business). Iranian Journal of Management Studies.
Afarakhta, H., & Azizi, S. (2019). The role of science and technology parks in creating employment for rural women (case study: science and technology park of Sistan and Baluchistan province). Women in Development and Politics (Women's Studies), 18(3), 407-429. (In Persian)
Aghazadeh H., Mahdavi G., & Elahichorn A.R. (2014). Investigating innovation strategies in the country's insurance industry with a blue ocean approach, Insurance Research Journal, 30 (1). 187-214. (In Persian)
Alavi S.M., & Hashemi Mousavi S.M. (2015). Simulating the Aida model with an emphasis on integrated marketing communications (case study: Lingo Activator product of Jahan Kshet Flat Sabz Company), Journal of Marketing Management, 10(33), 75-90. (In Persian)
AlAwadhi, S., & Al-Daihani, S.M. (2019). Marketing academic library information services using social media. Library Management.
Amiri Sardai, Z., Yaghoubi, N. M., & Tabavar, A. A. (2022). The effect of content marketing on Iranian handmade carpets demand’s with using the Data-grounded technique. Consumer Behavior Studies Journal, 9(1), 158-181. (In Persian)
Androniceanu, A.M., Georgescu, I., & Kinnunen, J. (2022). A new entrepreneurial motivations profile for starting new business by using a panel data analysis. Management Research and Practice, 14(1), 5-16.
Androniceanu, A.M., Kinnunen, J., & Georgescu, I. (2021). Entrepreneurial Motivations To Start New Businesses: A Panel Data Analysis. In Proceedings of the International management conference. (Vol. 15, No. 1, pp. 479-491). Faculty of Management, Academy of Economic Studies, Bucharest, Romania.
Asadpour, M., & Kargar, M. (2014). Investigating the effect of organizational innovation and managerial innovation on the success of knowledge-based companies (case study: knowledge-based companies based in Gilan Science and Technology Park). Technology Development Quarterly, 43 (11), 1-10. (In Persian).
Azizi Z., Pedram M., & Azizi P. (2017). The role of export diversification on the relationship between trade openness and economic growth instability in selected developing countries (1980-2015), Iranian Economic Research Quarterly, 23 (77). 107-138. (In Persian)
Bahmanpour Khalesi, H., & noorian, F. (2017). Identification regional competitiveness sectors in Fars province. Honar-Ha-Ye-Ziba: Memary Va Shahrsazi, 22(3), 33-44. doi: 10.22059/jfaup.2018.229073.671655. (In Persian).
Baig, U., Hussain, B.M., Meidute-Kavaliauskiene, I., & Davidavicius, S. (2022). Digital Entrepreneurship: Future Research Directions and Opportunities for New Business Model. Sustainability, 14(9), 5004.
Baraldi, E., Havenvid, I. M., Linné, Å., & Öberg, C. (2019). Start-ups and networks: Interactive perspectives and a research agenda. Industrial Marketing Management, 80, 58–67.
Baraldi, E., La Rocca, A., Perna, A., & Snehota, I. (2020). Connecting IMP and en- trepreneurship research: Directions for further research. Industrial Marketing Management. https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2020.04.019 (In Persian).
Basu, M. (2020). Dynamics of E-Commerce in India: A Research Study. A Special Volume, 12.
Bowen, N. K., & Guo, S. (2011). Structural equation modeling. Oxford University Press.
Duch-Brown, N., Grzybowski, L., Romahn, A., & Verboven, F. (2020). Evaluating the Impact of Online Market Integration-Evidence from the EU Portable PC Market.
Ebrahim Qazvini Z., & Gayini A., (2018). Presenting the structural model of the effect of e-commerce on the success of start-up businesses, the second international conference on management and industrial engineering in the modern era, Tehran. (In Persian)
Gieure, C., del Mar Benavides-Espinosa, M., & Roig-Dobón, S. (2019). Entrepreneurial intentions in an international university environment. International Journal of En- trepreneurial Behavior & Research, 25(8), 1605–1620.
Groote M, De. (2002). Impact of E-Commerce Innovation on Marketing Management. McMaster University.
Gupta, G., & Bose, I. (2019). Strategic learning for digital market pioneering: Examining the transformation of Wishberry's crowdfunding model. Technological Forecasting and Social Change, 146, 865-876.
Habibi S., & Shafi R., (2014). Integrated marketing communications, the second national conference of applied research in science and accounting, Tehran. (In Persian)
Hair Jr, J., Sarstedt, M., Hopkins, L., & G. Kuppelwieser, V. (2014). Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM) An emerging tool in business research. European business review, 26(2), 106-121.
Hashemzadeh Etoui, R., & Ahmadpour, R., (2016). Factors affecting marketing information system in rural production cooperatives of Mazandaran province, Cooperative and Agriculture, 6 (22). (In Persian)
Herman, E. (2019). Entrepreneurial intention among engineering students and its main determinants. Procedia Manufacturing, 32, 318–324.
Herzallah, F., & Mukhtar, M. (2015). The impact of internal organization factors on the adoption of e-commerce and its effect on organizational performance among Palestinian small and medium enterprise.
Hosseini S. A., Ghazizadeh M., & Abbasi-Sfisfani H. (2007). Investigating the impact of using electronic marketing on the performance of sample exporters in the industry sector in 1379-84, Shahid University bimonthly scientific-research magazine, 15 (32), 141-125. (In Persian)
Hosseinpour, D., Alvani, S. M., Sharifzadeh, F., & Bagheri, N. (2023). Occupation Policy Model with Grounded Theory Approach. Public Management Researches, 16(61), 1-36. doi: 10.22111/jmr.2023.42905.5816.
Kalyanam, K., & McIntyre, S. (2002). The e-marketing mix: a contribution of the e-tailing wars. Journal of the academy of marketing science, 30(4), 487-499.
Karayanni, D. A., & Baltas, G. A. (2003). Web site characteristics and business performance: Some evidence from international business‐to‐business organizations. Marketing Intelligence & Planning.
Khaleghi A. Moini H., & Jamipour M. (2018). Identifying and ranking social media marketing opportunities and challenges, Modern Marketing Research, 9(1), 69-88 .( In Persian)
Khaluzadeh Mobarake S., Manian A., & Hasanqalipour Yasuri T. (2018). Designing a Model to Enhance Customer Experience and Response Using Social Media Marketing, Bi-Quarterly Journal of Consumer Studies, 6(1), 287-309. (In Persian)
Khodami S., & Asanlu B. (2014). Investigating customer agility attainment based on mass customization strategy, Modern Marketing Research Quarterly, 4 (3), 39-54. (In Persian)
Kovacova, M., & Lăzăroiu, G. (2021). Sustainable organizational performance, cyber-physical production networks, and deep learning-assisted smart process planning in industry 4.0-based manufacturing systems. Economics, Management, and Financial Markets, 16(3), 41–54. doi: 10.22381/emfm16320212.
Krishen, A. S., Dwivedi, Y. K., Bindu, N., & Kumar, K. S. (2021). A broad overview of interactive digital marketing: A bibliometric network analysis. Journal of Business Research, 131, 183-195.
La Rocca, A., & Snehota, I. (2021). Mobilizing suppliers when starting up a new business venture. Industrial Marketing Management, 93, 401-412.
Labafi S., Roshandel Arbatani T., & Mohammadi D. (2016). Investigating the role of social networks in marketing using Taylor and Ozaki's framework, Media Studies, 12(3(39)), 103-114. (In Persian)
Lăzăroiu, G., & Harrison, A. (2021). Internet of things sensing infrastructures and data-driven planning technologies in smart sustainable city governance and management. Geopolitics, History, and International Relations, 13(2), 23–36. doi: 10.22381/GHIR13220212.
Lăzăroiu, G., & Harrison, A. (2021). Internet of things sensing infrastructures and data-driven planning technologies in smart sustainable city governance and management. Geopolitics, History, and International Relations, 13(2), 23–36. doi: 10.22381/GHIR13220212.
Maleki Minbashrazgah, M., Amini Khiabani, Gh., & Khansari, Y. (2019). Value Creation for Marketing Capacities; Articulating Entrepreneurship Orientation and Market Orientation Interactions: the Mediating Role of Innovative Approach. Journal of Business Management, 11(1), 87-104. (in Persian)
Mohammed, Rafi. (2001). Internet Marketing. Mc Grow Hill.
Mossadegh M. J., & Ghahrani S. (2016). Designing a model of effective factors on the success of electronic marketing of foreign tours (case study: Tehran travel agencies), Trading Strategies, 24, (10), 111-126. (In Persian)
Nowrozi H. Tayyabzadeh M., & Shoja A. (2017). Investigating the mediating role of electronic word-of-mouth advertising in the relationship between experiential marketing dimensions and consumer purchase intention (case study: mobile phone internet market), Business Strategies. (In Persian)
Olavarrieta, S., & Friedmann, R. (2008). Market orientation, knowledge-related resources and firm performance. Journal of business research, 61(6), 623-630.
Oliya, M.S., Haji Gholam Serizdi, A., Zare Benadkoki, A., Shekohi, Sh., & Poursrajian, D. (2013). Introducing and using the "positive differentiation" approach in identifying the performance improvement capacities of institutions located in the Yazd Science and Technology Park. Rushd Technology Quarterly, 38 (10), 1-10. (In Persian)
Purwanti, Y. (2021). The Influence Of Digital Marketing & Innovasion On The School Performance. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 12(7), 118-127.
Rahman zadeh, S. A. (2010). Functions of Virtual Social Network In Globalization Period. Strategic Studies of public policy, 1(1), 49-78. (In Persian).
Rayna, T., & Striukova, L. (2016). 360° Business Model Innovation: Toward an Integrated View of Business Model Innovation: An integrated, value-based view of a business model can provide insight into potential areas for business model innovation. Research-Technology Management, 59(3), 21-28.
Rezazadeh Karsalari, A., & Rahimian Boger, S. (2014). Investigating the relationship between institutional environment quality, natural resource rent and export growth in a selection of developing countries using panel data approach. Economic Research and Policy, 23(75), 187-210. (In Persian)
Rialp-Criado, A., & Rialp-Criado, J. (2018). Examining the impact of managerial involvement with social media on exporting firm performance. International Business Review, 27(2), 355-366.
Rouhani Qadiklai M., (2019). The role of competitive industrial cluster on regional spatial organization (case study: Sari city), Space Planning and Planning, 24 (2), 85-109. (In Persian)
Sabri A, (2017). The development of knowledge-based electronic marketing, the third national technology conference in electrical and computer engineering, Semnan. (In Persian)
Sahibifard, A., & Faqihi, M. (2016), the necessity of using open innovation in today's businesses and the role of information technology in this context, the first national conference of modern ideas in business management. (Persian)
Saura, J. R., Ribeiro-Soriano, D., & Palacios-Marqués, D. (2021). Setting B2B digital marketing in artificial intelligence-based CRMs: A review and directions for future research. Industrial Marketing Management, 98, 161-178.
Schumpeter, J. A. (1934). The theory of economic development, translated by Redvers Opie. Harvard: Economic Studies, 46(1600), 0404.
Schumpeter, J. A. (2017). The Theory of Economic Development: An Inquiry into Profits, Capita I, Credit, Interest, and the Business Cycle. Routledge.
Seo, E. J., & Park, J. W. (2018). A study on the effects of social media marketing activities on brand equity and customer response in the airline industry. Journal of Air Transport Management, 66, 36-41.
Shawalpour S., Hosseinzadeh Maleki S., Ghafouri Fard M., Peshwai Mirsaman., (2016). Identification and prioritization of services that can be provided by science and technology parks to companies active in the field of soft technologies, Rushd Quarterly, 13 (50). (Persian)
Singh, R., Hills, G.E., Hybels, R.C., & Lumpkin, G.T. (1999). Opportunity recognition through social network characteristics of entrepreneurs. Frontiers of entrepreneurship research, 19(10), 228-241.
Sorayai A., Radmard M., & Radmard M. (2014). Investigating the state of the blue ocean strategy in the virtual space, strategic researches, 20 (55). 35-54. (In Persian)
Sukaryavichute, E., Delmelle, E., & Hammelman, C. (2021). Opportunities and challenges for small businesses in new transit neighborhoods: Understanding impacts through in‐depth interviews. Regional Science Policy & Practice, 13(3), 1025-1041.
Suri, F. (2018). Identifying factors affecting the success of internet marketing from the experts' point of view. The second international conference of interdisciplinary studies in engineering management, University of Tehran. Tehran. (In Persian)
Tash, M., & Amiri Sardari, Z. (2023). Structural-Functional Explanation of Green Marketing Effect in the Development of Health Tourism in Kerman Province. Journal of Tourism and Development, 12(1), 163-176. (Persian)
Tatpuje, D. U., & Ganbote, A. (2019). Effectiveness of Online Tools for First Generation Business Start-ups Sustainability in Satara. SEDME (Small Enterprises Development, Management & Extension Journal), 46(1), 18-23.
Thamodi, A., & Ghaffari Ashtiani, P. (2017), developing an optimal marketing strategy in electronic markets (case study: electronic markets of the country), the second international conference on new developments in management, economics and accounting, Tehran, https:/ /civilica.com/doc/782151. (In Persian)
Usoli, Qara-Aghaji, Sh., Sanyaei, A., & Saeedabadi, M. (2015). Presenting the developed model of the influence of electronic culture factor in market regulation and pricing of goods and services. Modern Marketing Research, 6(3), 53-66. doi: 10.22108/nmrj.2016.21207. (In Persian).
Yan, H., He, X., & Cheng, B. (2017). Managerial ties, market orientation, and export performance: Chinese firms experience. Management and Organization Review, 13(3), 611-638.
Zand Hesami H., & Farid S., (2012). Investigating the effect of different dimensions of comprehensive quality management on mass customization, Development and Transformation Management Quarterly, 13. 7-18. (In Persian)
Zipser, D., & Poh, F. (2021). Understanding Chinese consumers: Growth engine of the world. China consumer report 2021. McKinsey & Company. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 588 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 293 |