
تعداد نشریات | 33 |
تعداد شمارهها | 764 |
تعداد مقالات | 7,395 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,239,821 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,351,977 |
الگوی ارزیابی عملکرد مدیریت بانک با رویکرد فناوری های نوین ( روش فراترکیب) | ||
پژوهش های مدیریت عمومی | ||
مقاله 7، دوره 17، شماره 66، دی 1403، صفحه 179-212 اصل مقاله (1.05 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22111/jmr.2024.47166.6097 | ||
نویسندگان | ||
احسان کیانی قلعه نو1؛ حبیب الله سالارزهی* 2؛ بهاره ناصری3؛ عبدالعلی کشته گر4 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی، گروه مدیریت، واحد زاهدان، دانشگاه ازاد اسلامی، زاهدان، ایران. | ||
2استاد گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران. | ||
3استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، زاهدان، ایران. | ||
4دانشیارگروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران. | ||
چکیده | ||
کنترل به طور عام و ارزیابی عملکرد به طور خاص از مهمترین سازوکارهای اجرایی جهت اعمال مدیریت اثربخش است. پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی ارزیابی عملکرد مدیریت بانک با رویکرد فناوری های نوین از روش فراترکیب انجام شده است. در روش فراترکیب پژوهشگر بازنگری دقیق و عمیق در موضوع انجام داده و یافته های پژوهش های کیفی مرتبط را ترکیب می کند. با استفاده از روش فراترکیب، 97مقاله حوزه مدیریت عملکرد ، ارزیابی عملکرد، ارزیابی عملکرد مدیریت ، فناوری های نوین در بانک ها و با تحلیل محتوا ، ابعاد و کدهای مربوطه استخراج گردید که 130 کد در 4 سطح وظایف مدیریت ، مهارت های ادراکی ، مهارت های فنی و مهارت های انسانی شناسایی شد و میزان اهمیت و اولویت هر یک به روش کمی آنتروپی شانون تعیین شد و براساس یافته ها مشخص شد کدهای ساختار (باز) ، تخصیص منابع ، هزینه ها ، راهبرد دیجیتال ، ایده پردازی روش ها وخدمات جدید دیجیتالی شده ، نگرش مشتری ، نفوذ فزاینده اینترنت ، پذیرش مشتری ، دانش موجود ، سرمایه گذاری دیجیتال ، فناوری های جدید و منابع موجود دارای بیشترین ضریب اهمیت اند. در نهایت پس از طی گام های پژوهش، الگوی مناسب ارزیابی عملکرد مدیریت با رویکرد فناوری های نوین در دو لایه امکان سنجی و ساختار اجرا و لایه حمایتی طراحی برنامه ارزیابی عملکرد مدیریت ارائه شد. | ||
کلیدواژهها | ||
ارزیابی عملکرد؛ ارزیابی عملکرد مدیریت؛ فناوری های نوین؛ فراترکیب؛ آنتروپی شانون | ||
مراجع | ||
منابع فارسی
راشکی، مریم؛ سالارزهی، حبیب اله؛ پورانجبار، گلبهار؛ آهنگ ، فرحناز. (2021). الگوی استقرار بازدر آموزش و پرورش با رویکرد فراترکیب ، پژو هش های مدیریت عمومی، سال چهاردهم شماره (52) .
سالارنژاد ، علی اصغر. (2021). شناسایی و اولویت بندی عوامل حیاتی موفقیت بلوغ تحول دیجیتال صنایع دفاعی در افق 2000شمسی.
راشکی، مریم؛ سالارزهی، حبیب اله؛ کمالیان، امین رضا. (2019). ارائه الگوی تعیین و استقرار اثربخش استعداد کارآفرینانه با رویکرد فراترکیب، فصلنامه توسعه کارآفرینی، سال دهم ، شماره 2 (پیاپی 36).
معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی. (2019) بانکداری آینده و تحول دیجیتالی؛ رویکرد سیاستی و چارچوب استقرار مبتنی بر پارادایم اقتصاد هوشمند، وزرات امور اقتصادی و دارایی.
شمس زارع، میلاد. (2018). ارزیابی بلوغ فرایندهای مدیریت منابع انسانی براساس مدل فیلیپس، فصلنامه پژوهش های مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع) ، سال دهم، شماره (1).
نسترن ، آرش. (2018). ارائه الگوی بلوغ فناوری اطلاعات در سازمانهای دولتی ایران ، پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، دوره 8 ،شماره 3 .
References
Andry, J. F., & Hartono, H. (2017). Performance Measurement of IT Based on COBIT Assessment: A Case Study. Jurnal Sistem Informasi Indonesia, 2(1).
Andry, J. F. (2017). Audit Sistem Informasi Absensi Pada Pt. Bank Central Asia Tbk Menggunakan Cobit 4.1, Jurnal Teknik Informatika dan Sistem Informasi, 3(2).
Ankrah, E. (2015). The impact of information systems investment on bank performance in Ghana. Advances in Social Sciences Research Journal, 2(11).
Antunes, P. Carreira, P., & da Silva, M. M. (2014).Towards an energy management maturity model. Energy policy, 7(3), 803-814.
Appiahene, P. Missah, Y. M., & Najim, U. (2019). Evaluation of information technology impact on bank’s performance: The Ghanaian experience. International Journal of Engineering Business Management, 11(18).
Bandara, O., Vidanagamachchi, K., & Wickramarachchi, R. (2019). A model for assessing maturity of industry 4.0 in the banking sector. In Proceedings of the International Conference on Industrial Engineering and Operations Management Bangkok, Thailand 40(19), 1141-1150.
Coens, A. T., & Jenkins, M. (2000). Abolishing performance appraisals. San Francisco, CA: Berret- Koehler
Creamer, D., & Janosic, S. (2015). “Academic Program Approval and Review Practices in the United States and Selected Foreign Countries.” Education Policy Analysis Archives, v7 n23.
Dauda, Y. A., & Akingbade, W. A. (2011). Technology innovation and Nigeria banks performance: The assessment of employee’s and customer’s responses. American Journal of Social and Management Sciences, 2(3), 329-340.
Dehaghi, M. R. (2019). Enhancing employee’s capability maturity level in Iran’s oil company. European Journal of Business and Management Research, 4(6).
Deming, W. Edwards. (1986).“Out of the Crisis”. Cambridge, MA: MIT Center forAdvanced Engineering.
Diener, F. & Špaček, M. (2021).Digital transformation in banking: A managerial perspective on barriers to change. Sustainability, 13(4), 2032.
Firdaus, D. W. & Lie, R. (2020). Information Technology on Employee’s Daily Evaluation System Software. In IOP Conference Series: Materials Science and Engineering 879(1). IOP Publishing.
Gill, M.& VanBoskirk, S. (2016). The digital maturity model 4.0. Benchmarks: digital transformation playbook.
Grant, K. P., & Pennypacker, J. S. (2006).Project management maturity: an assessment of project management capabilities among and between selected industries. IEEE Transactions on engineering management, 53(1), 59-68.
Imamoglu, S. (2021). The Impact of Technostress and Technology Acceptance on Performance of Bank Employee (Doctoral dissertation, Marmara Universitesi (Turkey).
Khan, N. A., Mihoci, A., Michalk, S., Sarachuk, K., & Javed, H. A. (2022). Employee Performance Measures Appraised by Training and Labor Market: Evidence from the Banking Sector of Germany. Administrative Sciences, 12(4), 143.
Kibria, A., Kazi, A., S.Banbhan, A., A.Shahani, A. K., & Junejo, I. (2021). Investigating linkages of performance appraisal employee promotion and job satisfaction with employee performance in banking sector of Pakistan. Journal of Contemporary Issues in Business and Government, 27(2).
Lak, B., & Rezaeenour, J. (2018). Maturity assessment of social customer knowledge management (sckm) using fuzzy expert system. Journal of Business Economics and Management, 19(1), 192-212.
Lasmini, R.S., Budiarti, A.P., Tasman, A., & Susant, F.A. (2020). The relationship between E-banking and financial performance of go public bank in Indonesia. In 4th Padang International Conference on Education, Economics, Business and Accounting (PICEEBA-2 2019).
Lasrado, V. C. L. A. Towards Managing Analytics for Incumbent Banks: A Maturity Model. 8th International Workshop on Socio-Technical Perspective in IS development, August 19-21, 2022 (STPIS’22).
Lin, C. Wu, JC & Yen, DC. (2012). Exploring barriers to knowledge flow at different knowledge management at maturity stages. Information and Management, 49 (1), 10–23. https://doi.org/10.1016/j.im.2011.11.001.
Magomaeva, L. R. Galazova, S. S & Magomaev, T. R. (2020). Assessment of the Level of Digital Maturity of the Financial Institute, Depending on the Modification of the Available Banking Products and Services. In 2nd International Scientific and Practical Conference on Digital Economy (ISCDE 2020) (pp. 195-201). Atlantis Press.
Maher, A. (2011). Reforming government employee’s performance appraisal system in new Egypt (after the 25th January revolution). Journal of Emerging Trends in Economics and Management Sciences, 2(5), 399-401.
Nasteran, A. Rajabzadeh Qatari, A & Albarzi, M. (2018). Presenting the maturity model of information technology in Iran's government organizations; Organizational resource management researches; Journal 8(3), 127-141. (In Persina)
Ochoti, G. N. Maronga, E. Muathe, S. Nyabwanga, R. N & Ronoh, P. K. (2018). Factors influencing employee performance appraisal system: a case of the ministry of state for provincial administration & internal security, Kenya. International Journal of Business and Social Science, 3(20).
Okoht, O. W & Muia, L. (2020). Effects of Financial Innovations On Financial Performance of Commercial Banks in Kenya, A Case Study of Equity Bank of Kenya Ltd. International Journal of Interdisciplinary Research and Innovation, 8(1), 163-177.
Palma Chai, B. B. H. Tan, P. S & Goh, T. S. (2016). Banking services that influence the bank performance. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2)24(, 401-407.
Prabaharan, P & Perera, I. (2017).Tool support for effective employee performance appraisal in software engineering industry. In 2017 Moratuwa Engineering Research Conference, 473-478.
Publishers, Inc.
Pullen, W. (2007). A public sector HPT maturity model. Performance Improvement, 46(4), 9-15.
Rashki, M.Salarzahi, H. Puranjbar, G. Ahang, F. (2021).The pattern of establishment in education and training with a metacombination approach, Journal of Public Management Research, 14 (52). (In Persina)
Rashki, M. Salarzahi, H. Kamalian, A. R. Seyyed Naqvi, M. A. & Tazef, Z. (2018).Presenting a model for determining and effectively deploying entrepreneurial talent with a meta-combination approach, Entrepreneurship Development Quarterly; Entrepreneurship Development Quarterly, 10(2), 259-287. (In Persina)
Shanina, S. (2016). Customer analytics maturity of Dutch SME finance banks: Designing a maturity assessment framework for customer analytics implementation at the Small and Medium-sized Enterprises finance banks in the Netherlands.
Shams Zare, M. Tahmasabi, & Yazdani, H, r. (2017). Evaluating the maturity of human resource management processes based on the Phillips model; Human Resource Management Research Quarterly of Imam Hossein University (AS), 10(1), 1-24. (In Persina)
Sheko, D.(2019).Assessment of Project Management Maturity on Implementing E-Banking Technology: case study Commercial Bank of Ethiopia.
Shimels, T & Lessa, L. (2023). Maturity of information systems' security in Ethiopian banks: case of selected private banks. International Journal of Industrial Engineering and Operations Management, (ahead-of-print).
Subanidja, S. Sorongan, F. A & Legowo, M. B. (2022). Leveraging financial technology entity into sustainable bank performance through a competitive advantage. Emerging Science Journal, 6(1), 53-63.
Salaranjad, A. A & Abdi, B. (2021). Identifying and prioritizing the critical success factors of the digital transformation of the defense industry in the 2000 solar horizon, 6(20), 83-114. (In Persina)
Tunay, K. B. Tunay, N & Akhisar, I. (2015). Interaction between Internet banking and bank performance: The case of Europe. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 19(5), 363-368.
Vergopia, C. (2008).Project review maturity and project performance: an empirical case study.
Verma, D. C. (2004). Service level agreements on IP networks. Proceedings of the IEEE, 92(9), 1382-1388.
Vice President of Banking, Insurance and State Companies.(2018). Future banking and digital transformation; policy approach and establishment framework based on the smart economy paradigm; Ministries of economic affairs and finance.
Wagacha, K. N & Maende, C. (2017).Performance appraisal systems and employee productivity in commercial banks in Nairobi County, Kenya. International Academic Journal of Human Resource and Business Administration, 2(4), 329-346. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 385 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 311 |