تعداد نشریات | 27 |
تعداد شمارهها | 558 |
تعداد مقالات | 5,772 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,030,628 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,397,720 |
استراتژیها و پیامدهای به کارگیری فرهنگ مربیگری با رویکرد نظریه داده بنیاد (مطالعه موردی پارکهای علم و فنّاوری کشور) | ||
پژوهش های مدیریت عمومی | ||
مقاله 11، دوره 12، شماره 45، آذر 1398، صفحه 261-288 اصل مقاله (725.96 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22111/jmr.2019.28164.4376 | ||
نویسندگان | ||
معصومه داستانی1؛ مهربان هادی پیکانی ![]() ![]() | ||
1دانش آموخته دکتری مدیریت دولتی (مدیریت منابع انسانی)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران | ||
2استادیار دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران | ||
3استادیار دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی،تهران، ایران | ||
4دانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران | ||
چکیده | ||
هدف از انجام این پژوهش، ارائه استراتژیها و پیامدهای به کارگیری فرهنگ مربیگری در پارکهای علم و فنّاوری کشور میباشد. این پژوهش از نوع پژوهشهای کیفی بوده که با استفاده از نظریه داده بنیاد و مدل پارادایمی سیستماتیک استراوس و کوربین انجام شده است. در این راستا، مصاحبههای عمیق با استفاده از نمونهگیری نظری با تکنیک گلوله برفی با مدیران برخی از پارکهای علم و فنّاوری، خبرگان و صاحبنظران مسلط به حوزه مربیگری صورت گرفت. تعداد نمونهها تا زمانی ادامه پیدا کرد که پاسخ ها به مرحله اشباع رسید (با تعداد 23 مصاحبه). تجزیه و تحلیل دادهها، طی مراحل کدگذاری باز وکدگذاری محوری انجام شد. استراتژیهای به کارگیری فرهنگ مربیگری در هفت بعد شامل "توسعه سازمانی، جذب و استخدام مبتنی بر شایستگی، مربیگری و مدیریت عملکرد، آموزش یادگیری محور، نگهداشت مبتنی بر مربیگری، رهبری و توسعه ارتباطات سازمانی" و پیامدهای حاصل، شامل سه محور "سازمانی، فردی و فراسازمانی" میباشد. نتایج مثبت حاصل شده از نهادینهشدن فرهنگ مربیگری باعث ایجاد تغییرات درونی اثربخش و افزایش کارائی در تمامی سطوح سازمانی میگردد. | ||
کلیدواژهها | ||
فرهنگ؛ مربی گری؛ فرهنگ مربی گری؛ نظریه داده بنیاد؛ پارک علم و فناوری | ||
مراجع | ||
1-Abu Mansor, NN., Syafiqah, AR., Mohamed, A., Idris, N. (2012). Determinates of Coaching Culture Development, Social and Behavioral Sciences 40, 485 – 489
2-Anderson, MC., Frankovelgia, C., and Hernez-Broome, G. (2009). Business Leaders Reflect on Coaching Cultures. Journal of Leadership in Action, 28 (6), 20–22
3-Armstrong, M. (2012). Strategic Human Resources Management. Translation by Mohammad Saebi, Tehran, Presidential Education Management Education Center. (In Persian)
4-Bawany, S. (2015). Creating a Coaching Culture, Leadership Excellence Essentials, 32 (2), 43.
5-Bonardo, D. & Paleari, S. & Vismara, S. (2009), The M&A dynamics of European science-based
6-Clutterbuck, D. (2013). Teaming up for a coaching culture. Www. Ttrainingjournal.com
7-De Valk, P. (2011). Creating a Coaching Culture, Institute of Leadership & Management
8-Entendeo. (2014). Avalible from:http://www.entendeo.com/coaching culture_what_it_means_and_why_it_matters_.php
9-Fathi, K., & Khorasani, A. (2014). Coaching in training and improving human resources, Publication of Iran Industrial Research and Training Center. (In Persian)
10-Hart, W. (2005). Getting culture: Imbuing your organization with coaching behavior, Leadership in Action, 25(4), 7-10.
11-International Coach Federation (ICF). (2012). ICF releases results of 2012 ICFglobal coaching study.
12-International Coach Federation (ICF). (2016). What is professional coaching?https://www.coachfederation.org/need/landing.cfm?ItemNumber=978&navItemNumber=567
13-Kalkavan, S., & Katrinli, A. (2014). The effects of managerial coaching behaviors on the employees’ perception of job satisfaction, organisational commitment, and job performance: Case study on insurance industry in Turkey. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 150,1137-1147.
14-Kampa-Kokesch, S. (2002). Executive coaching as an individually tailored consultation interventions: Does it increase leadership? Dissertation Abstracts International, 62(07).
15-Khanifar, H., & Muslim, N. (2016). Principles and Principles of Qualitative Research Methods. Tehran. Publishing Neghah Danesh. (In Persian)
16-Kołodziejczak, M. (2015). Coaching Across Organizational Culture. Procedia Economics and Finance, 23, 329 – 334
17-Lincon, y.s., & Guba, e.g. (1994). paradigmatic controversies, contradictions and emerging confluences.In N.K. Denzin &Y.S. Lincoln(eds). Handbook of qualitative research(2nd)ed., pp. 63-188.
18-Lindbom, D. (2007). A Culture of Coaching: The Challenge of Managing Performance for Long-Term Results. Organizational Development Journal, 25, 1:101
19-McComb, C. (2012). Developing coaching culture: are your managers good coachees? Industrial and Commercial Training, 44(6), 345-348.
20-McLagan, P. (1996). Great ideas revisited. Training and Development, 50(1), 60-65.. 21-McNamara, C. (2012). All About Personal and Professional coaching, availablefrom:http://managementhelp.org/leadingpeople/coaching.htm
22-McComb, C. (2012). Developing coaching culture: are your managers
good coachees? Industrial and Commercial Training, 44(6), 345-348.
23-Niyazazari, K. and Taghvaeyazdi, M. (2016). Organizational culture in the third millennium. Tehran, Publishing Shiva. (In Persian)
24-Pricewaterhouse Coopers. )2007(. International Coach Federation Global Coaching Study. Lexington, KY: International Coach Federation.
25-Shine, E. (2004). Organizational Culture. Translation: Mahjab M, Farda Publishing.
26-Soltani, A. (2017). Coaching techniques and tools in leadership development. Tehran, Arkan Danesh Publication. (In Persian)
27-Strauss, A., and Corbin, J. (1998). Basice of Qulitative Research Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory. (2nd ed).
28-Strauss, A., and Corbin, J. (2013). Basice of Qulitative Research Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory. Tehran. Publishing Nashre nei. (In Persian)
29-Vesso, S. (2016).Developing Coaching Culture through Coaching-Based Ledership Style. Thesis for the Degree of Doctor of Philosophy, Public commencement on December 13, Estonian Business School, Lauteri 3
30-Whybrow, A., & O’Riordan, S. (2012). Developing a coaching culture at work. In: M. Neenan & S. Palmer (Eds.). Cognitive Behavioural Coaching in Practice: An evidence based approach. East Sussex: Routledge
31-Wilson, C. (2011). Developing a coaching culture, Industrial and Commercial Training, 43(7), 407 – 414
32-Wood, P. (2012). Creating a coaching culture. Human Resources: 20-21 | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 275 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 199 |